امروز دکتر ندافی از وزارت بهداشت در نشستی با نمایندگان تهران، آمار مرگ و میر سالیانه شهروندان در اثر آلودگی هوا را در شهر تهران به تفکیک آلاینده بیان کردند، ولی نگفتند این آمار جایی مطرح نشود و برای همین، این آمار را در اینجا می آوریم.

یکی از مسئولان شهرداری تهران در وبلاگش، آمار رسمی از میزان مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوای تهران را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تابناک ، این مسئول شهرداری تهران که اتفاقا حوزه تحت مدیریتش نیز ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با مباحث آلودگی هوا دارد، در وبلاگش از آمار رسمی وزارت بهداشت از فوتی‌ها بر اثر آلودگی هوا حکایت می‌کند.

وی در آخرین پست وبلاگش که از آن به عنوان آخرین مطلب و یادداشتش در زمینه آلودگی هوای تهران یاد کرد، نوشت: «امروز دکتر ندافی از وزارت بهداشت در جلسه با نمایندگان تهران، آمار مرگ و میر سالیانه شهروندان در اثر آلودگی هوا را در شهر تهران به تفکیک آلاینده بیان کردند، ولی نگفتند این آمار جایی مطرح نشود و برای همین، این آمار را اینجا ذکر می کنم. حداقل فوتی در اثر ذرات معلق در سال در تهران ۲۶۵۸ نفر، منوکسید کربن۱۵ نفر، ازون ۷۲ نفر و دی اکسید گوگرد ۸۹۶ نفر است».

گفتنی است، تاکنون هیچ‌گونه آمار رسمی درباره شمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا اعلام نشده و حتی سال‌های گذشته نیز وزارت بهداشت درباره میزان فوتی‌های ناشی از آلودگی‌ها سکوت کرده و به صورت کلی در این زمینه، اظهار نظری کرده و آمار داده بود.

البته ناگفته نماند که به نوشته همین مقام مسئول در شهرداری تهران در وبلاگش، تاکنون میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوای تهران، محرمانه اعلام شده بود.

گفتنی است، متن کامل نوشته این مسئول را که درباره جزئیات جلسات برگزار شده درباره آلودگی هوا و علت عدم تعطیلی چهرشنبه و پنج شنبه این هفته است را در ستون وبلاگ «تابناک» اجتماعی بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha