جمعه ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 21941

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای تهران امروز در شرایط سكون و هشدار قرار گرفته است و در صورت ورود مجدد به شرایط اضطرار برای تعطیل در روزهای آتی تصمیم‌گیری می‌كنیم.

به گزارش سلامت نیوز محمد علی شاعری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس، در پاسخ به این پرسش كه با توجه به افزایش آلودگی هوا آیا تصمیمی برای تعطیلی طی روزهای آتی دارید یا خیر؟ گفت: پس از بررسی وضعیت هوا و آمار ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تأكید كرد: در صورتی كه آلاینده‌ها در شرایط اضطرار قرار گیرند ممكن است برای كاهش و كنترل وضعیت آلودگی نیز تعطیلی داشته باشیم.

قائم مقام سازمان محیط زیست در ادامه با بیان اینكه هر كاری كه برای حفظ سلامت شهروندان باشد را انجام خواهیم داد، گفت: در صورتی كه آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار گیرد، كمیته اضطرار نیز تشكیل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا در روزهایی كه آب‌پاشی صورت گرفته آلودگی كنترل شده است یا خیر؟ گفت: روز گذشته شاخص ذرات معلق PSI 136 بود در حالی كه روز چهارشنبه شاخص ذرات معلق PSI حدود 150 بوده است. در واقع 15 واحد بار آلودگی ذرات معلق كاهش یافته است.

شاعری با بیان اینكه هنوز آمار دقیقی درباره وضعیت آلودگی هوا به دستمان نرسیده است‌،گفت: در حال حاضر هوای تهران در شرایط سكون قرار گرفته و جا‌به‌جایی هوا نداریم.

وی در ادامه گفت: از شهروندان تهرانی همچنان تقاضا داریم تا نكات توصیه شده را رعایت كنند و از ترددهای غیر ضروری در شهر خودداری كنند.

شاعری همچنین در ادامه با تأكید به همكاری شهرداری تهران گفت: انتظار داریم شهرداری تهران در مدیریت حمل و نقل تمام سعی خود را به كار گیرد و تمام ناوگان خود را برای استفاده شهروندان از وسایل حمل ونقل عمومی را بسیج كند.

وی گفت: همچنین شهرداری تهران به طور جدی از تردد اتوبوس‌های دود‌زا و آلوده‌كننده در تهران خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha