رئیس مركز جراحی درون‌بین بیمارستان حضرت رسول(ص) گفت: برای درمان بیماری چاقی باید 10متخصص از جمله گوارش،قلب،غدد،روانپزشك،تغذیه و متخصص طب فیزیكی حضور داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز محمود پازوكی با بیان اینكه چاقی از مهمترین مسائلی است كه جامعه با آن روبه‌رو است، اظهار داشت: رسوب چربی در قسمت‌های مختلف بدن به ویژه كبد از مهمترین عوارضی چاقی است كه به دنبال آن كبد چرب را ایجاد می‌كند.

وی افزود: نگران آن هستیم كه كبد چرب پس از 15 تا 20 سال هپاتیت را ایجاد كند و در نهایت نارسایی كلیه و سرطان كبد را در پی داشته باشد.

پازوكی   در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، تصریح كرد: سردردهای میگرنی و دردهای شكمی افراد چاق را تهدید می‌كند و لذا هر چه سریعتر باید در موضوعات تبلیغی برای رژیم‌های غذایی و ورزش‌های خانوادگی اقدامات جدی انجام دهیم.

وی با بیان اینكه درمان چاقی به عنوان یك بیماری به یك تیم درمان كامل نیاز دارد، تصریح كرد: این تیم از متخصصان تغذیه، متخصصان طب فیزیكی برای تجویز ورزش‌های مناسب با وزن و جسم فرد و متخصصان غدد برای تشخیص عدم ارتباط چاقی با اختلالات هورمونی تشكیل می‌شود.

این جراح عمومی تصریح كرد: مسائل روحی نیز در چاقی تأثیرگذار است چرا كه برخی افراد وقتی عصبانی می‌شوند به طور ناخودآگاه چند بشقاب غذا می‌خورند یا وقتی رژیم می‌گیرند شرایط روحی پایداری ندارند لذا نیاز است متخصصان روانپزشكی نیز در این زمینه دخالت داشته باشند.

وی ادامه داد: مباحث گوارشی از جمله ابتلا به كبد چرب و رفلاكس معده همچنین مباحث قلبی و عروقی به دلیل اینكه بیشتر مبتلایان به چاقی مشكل قلبی دارند، حضور متخصصان گوارش و قلب را در تیم درمان چاقی ثابت می‌كند همچنین حضور متخصصان جراحی، بیهوشی، پلاستیك و پرستار خاص تیم درمان چاقی نیز برای درمان این عارضه مهم است.

وی گفت: با توجه به پیچیدگی درمان چاقی بهترین كار پیشگیری از بروز چاقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha