مدیر كل سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: معتادانی كه در مراكز قانونی ترك اعتیاد موفق به ترك اعتیاد می‌شوند توانسته‌اند رقم بالای 38 تا 40 درصد ماندن در پاكی را برای 3 تا 5 سال حفظ كنند.

به گزارش سلامت نیوز محمدصادق فتح‌اللهیاظهار داشت: در حال حاضر مراكز درمانی ترك اعتیاد پرهیزمدار به عنوان شیوه‌های درمانی رایج در كنار مراكز درمانی دارومحور یكی از اصلی‌ترین ساز وكارهای ترك اعتیاد در كشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینكه این مراكز به عنوان نقطه اتكای بزرگی برای ترك اعتیاد محسوب می‌شود تصریح كرد: مراكز ترك اعتیاد پرهیزمدار 3 دسته هستند كه دسته اول به صورت قانونی مجوز دارند و فعالیت می‌كنند؛‌ دسته دوم به دنبال اخذ مجوز هستند و دسته سوم به صورت غیر قانونی فعالیت می‌كنند.

فتح‌اللهی تصریح كرد: مراكز ترك اعتیادی كه به دنبال اخذ مجوز هستند به دلایل مختلفی از جمله نداشتن استطاعت برای همراه شدن با استانداردهای صدور مجوز مراكز ترك اعتیاد یا سخت بودن این استانداردها موفق به دریافت مجوز نشده‌اند.

وی ادامه داد: مراكز غیرقانونی ترك اعتیاد كه به عنوان خانه بهبودی به غلط به آنها كمپ گفته می‌شود زیرزمینی عمل می‌كنند و اصلاً به دنبال اخذ مجوز نیستند به طوری كه بار منفی فعالیت این كمپ‌ها آن قدر در فضای اجتماعی ایجاد حساسیت كرده است كه سایه سنگین این حساسیت به وجود آمده حجم بالای خدمت كمپ‌های مجاز ترك اعتیاد را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر كل سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس  تصریح كرد: ده‌ها هزار نفر در كشور وجود دارند كه در مراكز قانونی و اقامتی ترك اعتیاد موفق به ترك اعتیاد شده‌اند و نسبت بالایی از پاكی را حفظ كرده‌اند به طوری كه رقم 38 تا 40 درصد پاكی را طی 3 تا 5 سال به دست آورده‌اند.

وی اضافه كرد: در دنیا این رقم یك ركورد است و بهترین كشورهای دنیا میانگین 25 درصد پاكی را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha