عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بخش اندکی از بازار تجهیزات پزشکی قاچاق است، گفت: با بکارگیری نظارت قوی می توان مسیر ورود تجهیزات پزشکی قاچاق را ناهموار کرد.

واردات دستگاه سونوگرافی و یونیت پزشکی به نام ماشین لباسشویی و کمپرسور!

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بخش اندکی از بازار تجهیزات پزشکی قاچاق است، گفت: با بکارگیری نظارت قوی می توان مسیر ورود تجهیزات پزشکی قاچاق را ناهموار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدرعلی عابدی ، در واکنش به واردات دستگاه سونوگرافی و یونیت پزشکی به نام ماشین لباسشویی و کمپرسور، گفت: بخشی اندکی از بازار تجهیزات پزشکی قاچاق بوده که در این رابطه نیاز است سیستم های نظارتی توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اظهارات مدیرکل تجهیزات پزشکی مبنی بر اینکه عمده تجهیزات پزشکی از مسیر کوله بری و گمرک وارد می شوند، افزود: نبود نظارت بر بازار تجهیزات و کالاهای سلامت محور می تواند زمینه ورود کالاهای قاچاق و تقلبی را در این عرصه هموار و سلامت مردم را با تهدید مواجه کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که طبق اظهارات مدیرکل تجهیزات پزشکی عمده تجهیزات از مسیر کوله بری وارد می شود بنابراین نیاز است دولت با تدوین برنامه یا لایحه ای نسبت به ساماندهی هر چه سریع تر کوله بران اقدام کند تا موضوع قاچاق تجهیزات پزشکی از این طریق مدیریت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با بکارگیری نظارت قوی می توان مسیر ورود تجهیزات پزشکی قاچاق را ناهموار کرد، گفت: با تشدید نظارت بر این حوزه تجهیزات پزشکی با ضریب اطمینان بیشتری از سوی بیمار و پزشک مصرف شده و از سویی قاچاق این محصولات به حداقل می رسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کدگذاری کالاهای سلامت محور اقدامی موثر در شناسایی کالاهای قاچاق است، گفت: کدگذاری نباید تنها منحصر به دارو شود بلکه باید وزارت بهداشت با همکاری دیگر دستگاه ها در جهت کدگذاری تمامی کالاهای سلامت محور گام بردارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha