عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قسمت عمده ای از آلودگی هوا مربوط به کارخانجات صنعتی است تاکید کرد: برنامه های کوتاه مدت راهکار مناسبی برای برون رفت از آلودگی هوا نیستند.

به گزارش سلامت نیوز سید شریف حسینی با اعلام این مطلب گفت : به عنوان نمونه می توان طرح توسعه متروی تهران را نام برد که اختصاص بودجه به آن هنوز محقق نشده و این در حالی است که در صورت اجرای صحیح طرح های حمل و نقل عمومی، استقبال از این بخش افزایش یافته و آلودگی هوا در سطوح مختلف به نحو چشمگیری کاهش می یآبد.

این نماینده مجلس در گفت و گو با مهر افزود: قسمت عمده ای از آلودگی هوا مربوط به کارخانجات صنعتی است و پس از آن خودروهای فرسوده و بعضا خودروهای تولید داخل از دیگر عوامل الودگی هوا محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: سوخت های موجود 50 درصد در آلودگی هوا سهم دارند و علاوه بر رعایت استانداردهای 55 گانه در تولید خودرو، استانداردهای لازم در تولید سوخت مورد استفاده در خودروها نیز باید رعایت شود.

حسینی تصریح کرد: برنامه های کوتاه مدت راهکار مناسبی برای برون رفت از آلودگی هوا نیستند و با تدوین برنامه ای بلند مدت باید از تکرار چنین تجربه هایی در کشور جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته اگر مانعی در کارهای اجرایی شهرداری تهران ایجاد نشود، این مجموعه از عملکرد مثبتی در انجام وظایف خود برخوردار است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha