تغییر کاربری سیستم پخت کبابی ها باعث شده است تا پخت این غذای سنتی ایرانی به خوبی انجام نشده و برای مصرف کننده سرطان زا باشد.

به گزارش سلامت نیوز جدیداً مد شده است که کبابی ها بساط منقل و ذغال را جمع کردند و از فر متصل به گاز شهری برای کباب کردن گوشت ها استفاده میکنند. این روش باعث می شود که گاز متان نیمسوز جایگزین گرمای ذغال شود و تولید این گاز اثرات نامطلوبی را بر روی سیستم بدنی افراد در پی خواهد داشت.

در طریقه این نوع پخت، شعله گاز اجاق آنها به رنگ ترکیبی آبی و زرد میسوزد و این شعله نشان از ترکیب متان نیمسوز با آنزیم های گوشت دارد که فوق العاده سرطان زا و خطرناک است و این آنزیم ها را تبدیل به دی متیل فنولوئیل از پایه های تحریک متاستاز سلول های بدن مینماید که همان سرطان بافت در بدن است. (مخصوصاً اگر سطح اسیدوز بدن هم بالا و نزدیک 6/6 باشد، که متاسفانه این بیماری قطعی خواهد شد.)

در این زمان اگر وسط کباب خود را نگاه کنید، می بینید اصلاً تغییر رنگ نداده و فقط بر اثر تماس با گرمای گاز متان به رنگ بنفش مایل به خاکستری میزند.

به همین دلیل تأکید می شود حتماً به کبابی هائی بروید که از ذغال برای کباب کردن گوشت های خود استفاده مینمایند، چون گرمای آتش ذغال همگن است و بدون ضرر گوشت را کباب می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha