دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 219690

ورزش کردن در کنار فوایدی که برای بدن دارد مشکل نیز ایجاد می‌کند. یکی از مضرات ورزش که باید به آن توجه شود و از بروز آن جلوگیری شود مشکلات پوستی است.

ورزش چه مشکلات پوستی ایجاد می‌کند؟

سلامت نیوز:ورزش کردن در کنار فوایدی که برای بدن دارد مشکل نیز ایجاد می‌کند. یکی از مضرات ورزش که باید به آن توجه شود و از بروز آن جلوگیری شود مشکلات پوستی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، ورزش ممکن است مشکلات پوستی ایجاد کند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱- جوش بر روی بدن:

آکنه هنگامی ایجاد می‌شود که سلول‌های مرده پوست، کثیفی یا چربی در منفذهای پوست قرار بگیرند. این مسئله باعث می‌شود که پوست ورم کند و قرمز شود. بیشترین جاهایی از بدن که در معرض آکنه هستند مکان‌هایی هستند که بیشتر عرق می‌کنند یا لباس با آن‌ها سایش بیشتری دارد و باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

آکنه یک شبه ایجاد نمی‌شود. برای کاهش احتمال آکنه بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید. از موادی مانند رتینوئید استفاده کنید که منافذ پوست را باز می‌کند و ضد ورم است. اگر نمی‌توانید بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید حتما بدن را با پارچه‌ای تمیز خشک کنید.

۲- جوش بر روی پیشانی:

برخی افرادی که ورزش می‌کنند به دلیل استفاده از کلاه و هدبند در ناحیه پیشانی جوش می‌زنند.

بهتر است بدون این وسایل ورزش کنید اما در ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری استفاده از کلاه لازم است.

اگر مجبور به استفاده از کلاه هستید قبل از آن پوست را کاملا تمیز کنید و آرایش نداشته باشید.

۳- خشکی پوست:

افرادی که زیاد ورزش می‌کنند معمولا زیاد هم دوش می‌گیرند. دوش گرفتن زیاد لزوما کار خوبی نیست. این کار باعث خشک شدن پوست می‌شود و چربی و پروتئین طبیعی روی پوست را از بین می‌برد.

برای شناگران خشکی پوست بیشتر رخ می‌دهد. شما می‌توانید دوش بگیرید اما زمان دوش گرفتن را کوتاه کونید و از آب خیلی گرم استفاده نکنید. بعد از دوش گرفتن پوست را مرطوب کنید. می‌توانید چند بار در روز از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

۴- آسیب نور خورشید:

افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند بیشتر دچار این آسیب می‌شوند. اشعه‌های UV خورشید در طولانی مدت به پوست آسیب می‌رسانند و کلاژن پوست را از بین می‌برند. در نتیجه پوست چروک می‌شود.

از ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر از SPF ضد آفتاب از ۳۰ بیشتر باشد. هر دو ساعت دوباره ضد آفتاب بزنید. این کار از سرطان پوست نیز جلوگیری می‌کند.

۵- سایش و عرق‌سوز شدن پوست:

این مشکل بیشتر در تابستان ایجاد می‌شود زیرا هوا گرم‌تر است و به هم خوردن پاهان باعث عرق‌سوز شدن می‌شود.

بهتر است پوست را خنک و خشک نگه دارید. سعی کنید لباس خیس و مرطوب خود را عوض ک نید. لباس‌های سبک‌تر بپوشید که کمتر در آنها عرق کنید. می‌توانید در نواحی حساس بدن را چرب کنید.

۶- قرمز شدن و التهاب پوستی:

افرادی هستند که بیماری التهاب پوستی دارند. ورزش کردن باعث رقیق‌تر شدن جریان خون می‌شود و این مشکل را دو چندان می‌کند. افرادی که این مشکل را دارند بهتر است لباس خنک بپوشند و صورت خود را به هنگام ورزش خنک نگه دارند.

۷- اگزما:

اگزما نیز به علت ورزش ایجاد نمی‌شود اما افرادی که این مشکل را دارند با ورزش شرایط بدتری پیدا می‌کنند. پوست را مرطوب نگه دارید. نمک و عرق اگزما را بدتر می‌کند. پوست را تمیز و مرطوب نگه دارید.

منبع:سایت greatist

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha