وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران، گفت: شاخص پوسیدگی دندان در 4 سال اخیر از 2.9 درصد به 1.8 درصد کاهش پیدا کرده است که اهمیت این موضوع در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص مراقبت از دندان‌ها/ ارائه خدمات دندان‌پزشکی به ۷ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران، گفت: شاخص پوسیدگی دندان در 4 سال اخیر از 2.9 درصد به 1.8 درصد کاهش پیدا کرده است که اهمیت این موضوع در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از 80 کلینیک سیار دندان‌پزشکی در جمع خبرنگاران، گفت: امروز 80 کلینیک سیار دندان‌پزشکی ویژه خدمات‌رسانی به دورترین مناطق کشور که تحت پوشش خدمات دندان‌پزشکی قرار نداشتند اعزام خواهند شد که خدمات‌رسانی این کلینیک‌ها به صورت رایگان و در راستای کار خیر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 1100 مرکز در مناطق روستایی دندان‌پزشکی در مناطق حاشیه‌ای و محروم ساخته شده و 1400 دندان‌پزشک در این مناطق در حال خدمت‌رسانی هستند و همچنین به 7 میلیون نفر دانش‌آموز خدمات پیشگیری و به یک میلیون و 500 هزار نفر دیگر خدمات ترمیمی ارائه داده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تمام مناطق حاشیه‌ای خانم‌های باردار و افراد زیر 14 سال خدمات رایگان دندان‌پزشکی را دریافت می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: باعث خوشحالی من است که همکاران دندان‌پزشک روزهای پنج‌شنبه و جمعه در راستای اهداف خیرخواهانه در این کار خیر مشارکت کنند. که ارزش مادی این اقدامات در مقایسه با اقدامات معنوی بسیار پایین است و ما باید دائماً این کارهای خیرخواهانه را تبلیغ کنیم و بنده خوشحال هستم که در روزهای پایانی دولت این اتفاق رخ داد.

وزیر بهداشت، گفت: در این دولت شاخص پوسیدگی دندان 2.9 درصد بود به 1.8 درصد کاهش پیدا کرده است که در آینده اهمیت این موضوع مشخص خواهد شد.

وی در پایان، گفت: لازم است در خصوص پیشگیری و مراقبت از پوسیدگی دندان‌ها فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد که مدارس و خانواده‌ها در تحقق این موضوع نقش اساسی ایفا می‌کنند. خوشبختانه ما در مقایسه با سطح بین‌المللی در حوزه دندان‌پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha