این عمل برای نخستین بار در ایران انجام می‌شود و بر روی ستون فقرات بیماری است كه تا كنون درمان ناپذیر بوده كه با این تكنیك درمان می‌شود.

سلامت نیوز:نخستین كارگاه آموزش جراحی ستون فقرات به روش اندوسكوپی با حضور پروفسور اورتل فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب برگزار شد.

به گزارش  فارس  از اهداف تشكیل این كارگاه كه عصر دیروز برگزار در بیمارستان میلاد برگزار شد، آشنایی پزشكان، متخصصان و جراحان مغز و اعصاب كشور با آخرین فناوری‌ها و مهارت‌های جراحی ستون فقرات به روش اندوسكوپی است.

پروفسور اورتل مدرس آلمانی و فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» گفت: از اطلاعات پزشكان ایرانی و علاقه آنها در خصوص روش‌های اندوسكوپی شگفت زده شدم.

وی با اشاره به اینكه در ایران تعداد زیادی جراح مغز و اعصاب وجود دارد كه اطلاعاتشان بسیار به روز و تخصصی است، افزود: سطح علمی و دانش جراحان مغز اعصاب در زمینه جراحی به روش اندوسكوپی بسیار بالاست و انتظار این همه تجهیزات و امكانات را در ایران نداشتم.

پروفسور اورتل در خصوص عملی كه انجام داده‌است توضیح داد: این عمل برای نخستین بار در ایران انجام می‌شود و بر روی ستون فقرات بیماری است كه تا كنون درمان ناپذیر بوده كه با این تكنیك درمان می‌شود.

درحاشیه این كارگاه هوشنگ صابری، جراح و متخصص مغز و اعصاب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینكه این كارگاه نخستین كارگاه آموزشی در زمینه اندوسكوپی است، اظهار داشت: ورود و آموزش تكنولوژی در پزشكی از مباحث مهمی است كه باید به آن توجه شود و باید در آموزش سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

صابری بیان داشت: در صورتی كه بهترین تكنولوژی‌ها را وارد ایران كنیم ولی هزینه درمان را بالا ببریم و مردم نتوانند از این امكانات استفاده كنند، ارزشی ندارد.

به گزارش «توانا» در این كارگاه یك روزه، 20 نفر از جراحان مغز و اعصاب از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشكی كشور و بیمارستان میلاد حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha