عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره طرح اجرای طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها گفت: شهرداری برای اجرای طرح ترافیک موتورسیلکت ‌ها باید ساز و کار آن را به شورای شهر ارائه کند.

ابهام در ساز و کار اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها/طرحی به شورا نیامد

سلامت نیوز:عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره طرح اجرای طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها گفت: شهرداری برای اجرای طرح ترافیک موتورسیلکت ‌ها باید ساز و کار آن را به شورای شهر ارائه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،ابوالفضل قناعتی ، با اشاره به محدودیت تردد در طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها اظهارداشت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد موتورسیکلت هایی که در محدوده طرح ترافیک تردد می کنند در دست نیست و شهرداری می خواهد با این کار آماری از تردد این وسایل نقلیه در محدوده طرح داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: برای اینکه ساز و کار اجرای طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها تعریف و گزارش آن برای شورا ارسال شود نیاز به آمار و اطلاعات دقیق است. در حال حاضر ثبت نام از متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک آغاز شده تا آمار جامعه هدف مشخص شود.

وی درباره تکلیف موتورسیکلت هایی که در سامانه طرح ترافیک ثبت نام نمی کنند اما به محدوده طرح وارد می شوند نیز بیان کرد: شهرداری در ابتدا آمار جامعه هدف را اعلام می کند و امیدواریم که مسئولان شهرداری بتوانند ساز و کار و شیوه اجرایی این طرح را ارائه کنند تا طرح اجرا شود.

قناعتی همچنین با اشاره به تأثیر اجرای طرح ترافیک برای تردد موتورسیکلت ها در آلودگی هوا گفت: یک موتورسیکلت چهار برابر یک خودرو آلودگی تولید می کند و عوارضی برای تردد هم نمی پردازد اما خودرویی که یک چهارم موتورسیکلت آلودگی دارد عوارض طرح ترافیک می پردازد که این موضوع باید کنترل و ساماندهی شود. موتورسیکلت ها معاینه فنی داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ورود موتورسیکلت های برقی به محدوده طرح ترافیک منعی ندارد و این وسایل نقلیه از این طرح معاف هستند. البته وقتی برای تردد موتورسیکلت های کاربراتوری محدودیت اعمال شود، خود به خود افراد به سمت استفاده از موتورهای برقی می روند که این موضوع تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوای تهران دارد.

براساس آخرین پژوهش ‌های انجام شده، موتورسیکلت ‌ها در تولید ۳۲ درصد از آلودگی شهر تهران نقش دارند و این در حالی است که هر موتور کاربراتوری هشت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می ‌کند.

به گفته قنبرنژاد - مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک موتورسیکلت سواران، براساس مصوبه لایحه نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک که در شورای شهر به تصویب رسید ثبت نام از موتورسیکلت سواران برای صدور آرم طرح ترافیک از اول مردادماه آغاز شده و راکبان موتورهای شهر تهران که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید حتما در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیر کل صدور آرم طرح ترافیک همچنین گفته که از اول شهریور ماه بررسی اطلاعات راکبان موتور در دستور کار قرار می‌گیرد و در زمان اجرای طرح، مالکان و راکبانی که در مرحله اول نسبت به خوداظهاری ثبت نام نکرده باشند، پلاک آنها توسط دوربین‌ها ثبت و عوامل اجرایی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند.

این در حالی است که سن موتور که براساس مصوبه هیئت دولت باید ۸ سال باشد و همچنین پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی از الزامات موتورسیکلت‌هایی است که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha