نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ارتقا کمی و کیفی کمپ‌های ترک اعتیاد برای توزیع موادمخدر دولتی تاکید کرد.

واگذاری کمپ‌های ترک اعتیاد به سازمان‌های مردم نهاد راهکار بهبود وضعیت

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ارتقا کمی و کیفی کمپ‌های ترک اعتیاد برای توزیع موادمخدر دولتی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدرضا بادامچی  در خصوص توزیع موادمخدر دولتی، گفت: در راستای اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تامین نیاز معتادان به نحو صحیح اشاره شده، گمانه‌زنی‌ها از توزیع موادمخدر دولتی به معتادان در اردوگاه‌ها و کمپ‌ها بعد از شناسایی و کنترل معتادان دارد با این شرط که این افراد ضمن دریافت مخدر دولتی در سیکل درمان قرار گیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر وضعیت کنونی کمپ‌های ترک اعتیاد به اصلاحات جدی نیاز دارد در حقیقت نظارت بر کمپ‌ها باید تقویت شود تا صلاحیت لازم جهت توزیع موادمخدر دولتی را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه توزیع موادمخدر دولتی تجربه موفق بسیاری از کشورهاست، افزود: توزیع موادمخدر دولتی در راستای کاهش ارتباط بین قاچاقچیان موادمخدر و مصرف‌کننده هاست، اجرای این طرح در صورت تصویب، در طولانی مدت موجب کاهش تعداد معتادان کشور خواهد شد.

بادامچی با تاکید بر اینکه بهزیستی و سایر ارگان‌های حاکمیتی موظف به نظارت بر عملکرد کمپ‌های ترک اعتیاد دارند، گفت: افزایش تعداد معتادان و وضعیت نامناسب کمپ‌ها به جهت کمیت، کیفیت پایین و وضعیت نامناسب بهداشتی ضرورت تعبیه تدابیر جهت توزیع موادمخدر دولتی را ایجاب می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است: بهبود وضعیت کمپ‌ها به لحاظ کمی و کیفی با واگذاری آنها به سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ممکن است، از این رو بهزیستی به عنوان نهاد حاکمیتی موظف به نظارت بر عملکرد سمن‌ها شده و این نهادها هم به ایجاد کمپ‌های با کیفیت کمک می کنند، شورای عالی اجتماعی نیز باید نسبت به تقویت این اردوگاه‌ها اهتمام جدی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha