متأسفانه شركت‌های بیمه هرگز درباره نبود پوشش خدمات دندان پزشكی پاسخگو نبوده‌اند.

سلامت نیوز:یك دندانپزشك گفت: فقدان پوشش بیمه دندانپزشكی در كشور باعث تبعیض بین اقشار كم درآمد و پردرآمد می‌شود و مشكلات روانپزشكی از جمله افسردگی را در بین بیماران بی‌بضاعت به وجود می‌آورد.

سعید نعمتی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: دندانپزشكان برای ارائه خدمات تخصصصی خود به آحاد جامعه از نخستین گروه‌های حامی بیمه دندانپزشكی هستند اما همكاری نكردن بیمه‌ها از مشكلاتی است كه در حوزه دندانپزشكی باعث ناراحتی و دغدغه دندانپزشكان شده است زیرا نبود بیمه برای خدمات درمان‌های دندانپزشكی موجب تبعیض بین اقشار مردم می‌شود.

وی با بیان اینكه دندانپزشكان اعتقاد دارند كه خدمتی كه برای اقشار مردم در حوزه درمان‌های دندانپزشكی ارائه می‌شود باید در زیر سایه بیمه‌ها تمام آحاد جامعه را در بر گیرد، گفت: متأسفانه شركت‌های بیمه هرگز درباره نبود پوشش خدمات دندان پزشكی پاسخگو نبوده‌اند.

نعمتی با اشاره به اینكه بحث بیمه‌ درمان‌های دندان باید به طور جِد از طریق نهادها و سازمان‌های مرتبط پیگیری شود، افزود: بیمه شدن درمان‌های دندانپزشكی می‌تواند بین ارتباط مداوم و سالم بیمار و دندانپزشك به صورت تأثیرگذار باشد.

این دندانپزشك خاطرنشان كرد: بسیاری از بیمارانی كه توان پرداخت هزینه‌های زیبایی و درمان دندان‌های خود را به دلیل هزینه بسیار سنگین مواد دندانپزشكی ندارند به علت بیمه نبودن درمان‌های دندانپزشكی دچار مسائل و مشكلات روانپزشكی نیز می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha