سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

فرمانده انتظامی خراسان رضوی صبح امروز به تشریح یک پرونده مهم و حساس در مشهد پرداخت.

مفقود شدن کودک یک و نیم ساله در مشهد

سلامت نیوز: فرمانده انتظامی خراسان رضوی صبح امروز به تشریح یک پرونده مهم و حساس در مشهد پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار بهمن امیری‌مقدم، اظهار کرد: بعدازظهر روز یک‌شنبه یکم مرداد ماه امسال خانواده‌ای در تماس با فوریت‌های پلیسی 110 از مفقودیت کودک یک و نیم ساله خود که ملیکا علی‌احمدی نام داشت خبر دادند.

وی افزود: در پی این گزارش بلافاصله تحقیقات پلیسی آغاز و بررسی‌های اولیه حاکی از‌آن بود که این کودک یک و نیم ساله به همراه خواهر چهار ساله‌اش «متینا» مقابل منزل مسکونی‌شان واقع در خیابان رسالت 91، کوی شفاییان پنج(در حاشیه شهر مشهد) در حال بازی بوده‌اند که پس از دقایقی دختر چهار ساله به تنهایی به خانه باز می‌گردد و در پاسخ به سوال پدر و مادرش درباره ملیکا، هیچ پاسخی نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: والدین کودک بلافاصله با اهالی محل به جستجوی دختر یک و نیم ساله خود در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف می‌پردازند، اما تلاش آنان بی‌نتیجه می‌ماند و اثری از کودک پیدا نمی‌شود.

امیری‌مقدم گفت: وجود کانال‌ فاضلاب در نزدیکی منزل مسکونی این کودک که پساب‌های منازل مسکونی از‌آن می‌گذرد این فرضیه را به وجود آورد که شاید ملیکا در کانال سقوط کرده باشد با این احتمال ماموران انتظامی و امدادگران سازمان هلال‌احمر آتش‌نشانی همچنین بسیج، کانال و اطراف آن را به دقت جستجو کردند، اما نتیجه‌ای به دست نیامد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: منزل مسکونی پدر این کودک یک و نیم ساله در حاشیه شهر مشهد قرار دارد که گاهی رفت و آمد افراد معتاد و ولگرد در منطقه دیده شده و کانال‌های فاضلاب،‌ زمین‌های بایر و ساختمان‌های مخروبه را پاتوقی برای استعمال مواد مخدر ساخته است.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط و ضرورت توجه خانواده‌ها و شهروندانی که در این مناطق زندگی می‌کنند به دقت بیشتر در مراقبت و نگهداری از کودکان خود، متاسفانه سهل‌انگاری والدین این کودک یک و نیم ساله که فرزند خردسال آنان با خواهر کوچکش در مقابل منزل و با چند کودک خردسال دیگر در حال بازی بوده، این موقعیت را برای مفقودیت مرموزانه این طفل معصوم فراهم ساخته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با ابراز تاسف از مفقود شدن این کودک، گفت: کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با دستورات صریح و تخصصی مراجع قضایی و سرنخ‌های موجود تحقیقات علمی و گسترده خود را برای یافتن اثری از کودک و بازگرداندن او به آغوش خانواده به طور شبانه‌روزی آغاز کرده‌اند.

وی از رسانه‌ها خواست از هرگونه اظهارنظر غیر مستند و استناد مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی منتشر می‌شود خودداری کرده و از شهروندان فهیم و قانون‌مدار نیز استمداد طلبید در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی در این رابطه مراتب را خیلی سریع به فوریت‌های پلیسی 110 و شماره تلفن 2183700 (ستاد خبری پلیس آگاهی خراسان رضوی) گزارش دهند تا پیگیری سریع و عملیاتی به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha