ایتالیا نخستین تست علیه دوپینگ ژنیتکی در ورزش را که بیم آن می رود در آینده ای نزدیک به راهکار تقویت قوای جسمانی ورزشکاران تبدیل شود، آغاز کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، "مارسلو آرکا" محقق بیماری های ژنتیکی دانشگاه فلورانس در این خصوص اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان نگرانند شیوه های پیوند دی ان آ یا پیوند سلولی از سوی ورزشکاران به عنوان راهکار جدید تقویت قوای جسمانی مورد استفاده قرار گیرد.

در تست جدید قسمت هایی از بدن که سلول ها و دی ان آ به منظور افزایش حجم ماهیچه ای و بالا بردن جریان اکسیژن در خون در آنها کاشته می شوند، مورد هدف قرار می گیرند. این تست برپایه علوم متعارف ژنتیک و دی ان آ همچون آنچه پیش از این در آزمایشات کشف جرم، تحقیق روی بیماری های متابولیسمی و ارزیابی موفقیت پیوندهای مغز استخوان استفاده می شد، شکل گرفته است.

این شیوه علاوه بر برخورداری از مزایایی ممکن است نقاط ضعفی را نیز با خود به همراه داشته باشد. به طوری که احتمال دارد ساختار ژنتیکی ورزشکاران به منظور تولید پروتئین بیشتری جهت انباشت ماهیچه ها اصلاح شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری "آنسا"، تیم تحقیقاتی "آرکا" تحت هدایت اداره ضد دوپینگ وزارت بهداشت ایتالیا قصد دارند آن دسته از تست های موجود را که در دوپینگ ژنتیکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha