شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 21991

هر چه بیشتر درباره قدرت بیماری‌زایی دخانیات اطلاعات به دست آوریم، بیشتر درمی‌یابیم كه چطور مواد شیمیایی به سلول‌ها آسیب می‌رسانند، چطور ژن‌ها ما را مستعد ابتلا به بیماری‌ها می‌كنند

سلامت نیوز:یك جراح عمومی آمریكایی تاكید كرد حتی كشیدن یك نخ سیگار هم خیلی زیاد است و می‌تواند به بدن آسیب جدی وارد كند.

به گزارش  ایسنا، رژینا بنیامین ـ جراح عمومی آمریكایی در گزارشی ـ تاكید كرد كه اگر افراد سیگاری تصور می‌كنند كه سیگار كشیدن برای یك دوره كوتاه بی‌ضرر است باید بدانند كه این تصور كاملا اشتباه است و با كشیدن اولین نخ سیگار تاثیر مخرب آن بر بدن آغاز می‌شود.

این متخصص آمریكایی خاطرنشان كرد: حتی با اولین نخ سیگار خطر ابتلا به سرطان ریه تشدید می‌شود.

به علاوه كشیدن سیگار حتی برای یك مدت كوتاه می‌تواند به مولكول وراثتی دی ان آ آسیب جدی وارد كند كه حاصل این آسیب‌های مولكولی خطر ابتلا به انواعی از بیماری‌هایی است كه می‌توانند كشنده باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر بنیامین تصریح كرد: هر چه بیشتر درباره قدرت بیماری‌زایی دخانیات اطلاعات به دست آوریم، بیشتر درمی‌یابیم كه چطور مواد شیمیایی به سلول‌ها آسیب می‌رسانند، چطور ژن‌ها ما را مستعد ابتلا به بیماری‌ها می‌كنند و چطور سیگاری‌ها به نیكوتین معتاد می‌شوند. پاسخ این سوالات به ما كمك می‌كند كه از اعتیاد به دخانیات تا حد امكان پیشگیری كرده و بیماری‌های مرتبط با آن را درمان كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha