بخشی از دفترچه‌های بیمه برای اجرای برنامه پزشك خانواده در این 17 شهر چاپ شده و بخشی هم در چال چاپ و توزیع است. طرح این دفترچه‌ها به تصویر «ابوعلی سینا»، پرچم ایران و عنوان برنامه پزشك خانواده منقش شده است.

سلامت نیوز:رییس مركز توسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به توافق‌های صورت گرفته میان وزارت رفاه و صندوق‌های بیمه برای تجمیع منابع به صورت مجازی به منظور اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها، گفت: در این شهرها دفترچه‌های بیمه پزشك خانواده با تصویر«بوعلی سینا» توزیع و خدمات بهداشتی درمانی یكسان ارایه می‌شود.

دكتر محمد شریعتی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهمنامه اولیه میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه برای اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرها، اظهار داشت: پس از انعقاد تفاهمنامه اولیه، طی شش ماه گذشته دستورالعمل اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها با همكاری وزارت رفاه به صورتی دقیق طراحی شد و در حال ابلاغ به دانشگاه‌های علوم پزشكی است.

وی با اشاره به آغاز اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع از 17 شهر سه استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، ادامه داد: در برخی از این شهرها مشكلاتی در عقد قرارداد با تیم سلامت وجود داشت به طوری كه به دلیل موانع قانونی یكسری از شهرها در نحوه قراردادها مشكلات و ابهاماتی داشتند كه با ابلاغ دستورالعمل مربوطه این مشكلات به زودی برطرف می‌شود. با برطرف شدن این مشكلات، منتظر اجرای كامل برنامه پزشك خانواده در شهرهای منتخب هستیم.

به گفته شریعتی، وزارت رفاه و صندوق‌های بیمه به این توافق رسیده‌اند كه برای اجرای برنامه پزشك خانواده در شهرها، به صورت مجازی منابع خود را تجمیع كنند. به این ترتیب صندوق‌های بیمه در این 17 شهر منتخب به صورت مجازی تجمیع شده‌اند. بر این اساس دفترچه‌های بیمه در این 17 شهر یكسان می‌شود و تمام ساكنان این شهرها تحت پوشش خدمات یكسان قرار می‌گیرند.

وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تجمیع بیمه‌ها طی برنامه پنجم توسعه، ادامه داد: بخشی از دفترچه‌های بیمه برای اجرای برنامه پزشك خانواده در این 17 شهر چاپ شده و بخشی هم در چال چاپ و توزیع است. طرح این دفترچه‌ها به تصویر «ابوعلی سینا»، پرچم ایران و عنوان برنامه پزشك خانواده منقش شده است.

وی ارتقای سطح سلامت و كاهش پرداخت از جیب مردم را از فواید اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرها عنوان كرد و گفت: با اجرای این برنامه، استفاده نابجا از دارو و خدمات پاراكلینیكی نیز كاهش می‌یابد. بنابراین عوارض ناخواسته دارو و خدمات پاراكلینیكی كاهش یافته و دوباره‌كاری‌ها از بین می‌رود. همچنین همزمان با اجرای برنامه پزشك خانواده شهری، استفاده از اطلاعات و پرونده سلامت افراد برای اقدامات تشخیصی درمانی انجام خواهد شد و این امر در جلوگیری از هر نوع اشتباه در تجویز دارو و دیگر خدمات بهداشتی - درمانی بسیار موثر است.

رییس مركزتوسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: با اجرای این برنامه پرداخت‌ها در نظام سلامت قانونمندمی‌شود و تمام ذینفعان از الگوی جدید این برنامه بهره‌مند خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha