آلودگی هوا به غیر از عوارض تنفسی و جسمی، اثرات روحی و روانی را نیز برای كودكان ایجاد می‌كند همچنین سرب موجود در هوا موجب بروز افسردگی، سستی و بی‌اشتهایی در كودكان شده و آلودگی هوا نیز موجب گوشه‌گیر شدن كودكان بیش‌فعال می‌شود.

سلامت نیوز: مدیر مركز طبی كودكان ایران گفت: سرب موجود در هوا موجب افسردگی و سستی در كودكان می‌شود و آلودگی هوا موجب گوشه‌گیری و افسردگی مزمن كودكان می‌شود.

نیما رضایی در گفت‌وگو با  فارس  با بیان اینكه تأثیر سوء آلودگی هوا بر كودكان و نوزادان بیشتر از سایر افراد است، اظهار داشت: استنشاق گاز CO2 در كودكان و نوزادان به دلیل داشتن سیستم دفاعی تكامل‌نیافته، به كمبود اكسیژن در آنها منجر می‌شود و همین امر مشكلات تنفسی را برای آنها ایجاد می‌كند.

وی در ادامه گفت: آلودگی هوا به غیر از عوارض تنفسی و جسمی، اثرات روحی و روانی را نیز برای كودكان ایجاد می‌كند همچنین سرب موجود در هوا موجب بروز افسردگی، سستی و بی‌اشتهایی در كودكان شده و آلودگی هوا نیز موجب گوشه‌گیر شدن كودكان بیش‌فعال می‌شود.

مدیر مركز طبی كودكان ایران با اشاره به اینكه در روزهای اخیر به دلیل تراكم آلاینده‌های هوا به همراه ویروس‌های فصلی، آمار بیماری‌های كودكان افزایش پیدا كرده است، خاطرنشان كرد: آلودگی‌ هوا در كودكان مبتلا به آلرژی و بیماری‌های قلبی و عروقی، موجب تشدید بیماری در آنها می‌شود ضمن اینكه آلودگی هوا در درازمدت اثرات روحی و روانی بسیاری نظیر نشان دادن واكنش‌های غیر معمول، عصبانیت و افسردگی را در آنها به وجود می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha