افراد به طور طبیعی در دوران کودکی به بیماری های گوناگون دچار می شوند ، در چنین مواردی آنچه نباید فراموش شود مصرف آب و مایعات به اندازه کافی است اما در برخی موارد هم مصرف مایعات شیرین می تواند خطرناک باشد.

مصرف مایعات شیرین موجب تشدید اسهال در کودکان می شود

 به نقل از ای بی سی نیوز ، بسیاری از والدین تصور می کنند وقتی کودکشان مبتلا به بیماری های گوناگون می شود با توجه به مصرف محدودتر غذا توسط کودک باید به منظور افزایش کالری و انرژی  به کودک مایعات شیرین داد ، در صورتی که با این کار به جای کمک کودک را از مواد مغذی محروم می کنید.

بنابرهمین گزارش ، والدین باید مراقب باشند که در صورت ابتلای کودک به اسهال مصرف اب باید افزایش بیشتری یابد اما دادن مایعات شیرین می توانند موجب تشدید اسهال شوند ، به همین دلیل در این گونه موارد استفاده از نمک در غذا و مصرف آب کافی روند درمان را تسریع می کند.

مصرف مایعاتی مانند آب ، آبمیوه و شیردر مورد سایر بیماری های کودکان بسیار مفید هستند.

در مورد تب و سرما خوردگی از آنجا که آب بدن از طریق افزایش دما و تعرق و یا افزایش مخاط حلق و بینی بیشتر از حد معمول دفع می شود باید از طریق خوردن اب جبران شود.

فقط در مواردی مانند تب و مشکلات گوارشی ممکن است شیر به دلیل اینکه کمی دیر هضم تر است مورد توجه کودکان نباشد ، به همین دلیل نباید آنها را وادار به خوردن شیر نمود اما مصرف آب و آبمیوه منعی ندارد. از طرفی متخصصان معتقدند که مصرف آب و مایعات دیگر در هنگام گلودرد نیز موجب می شود که مجرای گلو نرم و مرطوب شده و سوزش و درد کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha