اتوبوس آمبولانس‌های مرکز اورژانس تهران به عنوان کلینیک سیار به شهروندانی که مشکل تنفسی و بیماری اورژانسی داشته باشند، اقدامات درمانی رایگان ارایه می‌كند.

سلامت نیوز:مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اعلام استقرار اتوبوس‌ آمبولانس‌ها در شش میدان پایتخت تا اطلاع ثانوی به دلیل استمرار شرایط هشدار در هوای تهران، گفت: طی هفته گذشته 303 نفر با مشكلات تنفسی و بیماری‌های اورژانسی به این اتوبوس‌ آمبولانس‌ها مراجعه كرده و تحت درمان سرپایی قرار گرفته‌اند.

حسن عباسی در گفت‌وگو با  ایسنا، با توجه به وضعیت هشدار آلودگی هوا در شهر تهران، مرکز اورژانس تهران به منظور ارایه خدمات درمانی به شهروندان علاوه بر 126 پایگاه موجود در پایتخت، به منظور تسریع در خدمت رسانی اقدام به استقرار 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین امام حسین(ع)، انقلاب، آزادی، تجریش، رسالت و امام خمینی (ره) كرده است. این استقرارها از ساعت 8 صبح تا 8 شب ادامه دارد.

وی گفت: اتوبوس آمبولانس‌های مرکز اورژانس تهران به عنوان کلینیک سیار به شهروندانی که مشکل تنفسی و بیماری اورژانسی داشته باشند، اقدامات درمانی رایگان ارایه می‌كند.

عباسی ادامه داد: بر این اساس از روز شنبه 6 تا سه‌شنبه 9 آذر ماه 303 بیمار با مشكلات تنفسی و اورژانسی به اتوبوس آمبولانس‌های مركز اورژانس تهران مستقر در شش میدان مذكور مراجعه و اقدامات درمانی لازم را دریافت كرده‌اند. همچنین از روز شنبه 13 تا پنجشنبه 18 آذر ماه نیز مجموعا 303 نفر به این پایگاه‌های سیار مراجعه كرده، تحت مراقبت قرار گرفته و به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی گفت: استقرار اتوبوس آمبولانس‌های مركز اورژانس تهران در شش میدان مذكور تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به شهروندان تهرانی توصیه كرد كه به منظور مقابله با آلودگی هوا از خروج بی‌مورد و سفرهای غیرضرور درون شهری پرهیز و تا حد ممكن از ماسک استفاده كنند، سالخوردگان، کودکان و زنان باردار جزو گروه در معرض خطر هستند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند. همچنین مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی باید از قرار گرفتن در معرض آلودگی پرهیز كنند.

عباسی گفت: بهتر است در شرایط هوای آلوده از ورزش کردن در محیط‌های باز خودداری شود. تا حد امكان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده شود و در صورت بروز علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، سردرد، سرگیجه، سوزش چشم‌ها، سوزش مجاری تنفسی، خواب آلودگی، ضعف وبی حالی، حالت تهوع، استفراغ و تنگی نفس را علائم مسمومیت ناشی از آلودگی هوا عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha