کاهش ارتفاع استخوان فک الزاما" با بالارفتن سن افزایش نمی‌یابد چرا كه اگر دندانها در حفره دهان باشند این تحلیل به ندرت رخ می‌دهد. اگر به محض از دست دادن دندانها درمان مقتضی چون کاشت ایمپلنت و یا جایگزینی مناسب با پروتزهای دندانی صورت گیرد، کاهش ارتفاع استخوان فک بسیار به تعویق می‌افتد.

سلامت نیوز:یك جراح و متخصص لثه گفت: استفاده نابجا از چسب نگهدارنده دندان مصنوعی باعث تخریب لثه می‌شود این در حالیست كه برخی افراد برای افزایش گیردندان مصنوعی، زیر آن پنبه قرار می‌دهند که این عمل نیز باعث تخریب استخوان نگهدارنده دست دندان در درازمدت می‌شود.

دكتر رضا فكرآزاد در گفت وگو با  ایسنا، افزود: دندانپزشك، دندان مصنوعی را باید بگونه‌ای بسازد كه در دهان به خوبی گیر داشته و در جای خود محکم باشد البته استفاده از این چسبها ممكن است به افرادی كه دچار تحلیل استخوان آلوئول فک هستند، کمک كند ولی این كار یک درمان قطعی نیست و باید چاره‌ای اندیشید.

وی در ادامه گفت: بسیاری از این افراد گیر لازم برای دست دندان خود را می‌توانند با کارگزاری و کاشت چند ایمپلنت در فک جبران کنند یا با مراجعه به متخصصان لثه، جراحی فک و صورت و پروتزهای دندانی به صورت یک درمان تیمی با یک برنامه درمانی مشخص از جمله جراحیهای پیش از پروتز ویا با انجام عمل پیوند و بازسازی استخوان نگهدارنده دست دندان، مشكل تحلیل بیش از اندازه تحلیل استخوان آلوئول فک را برطرف کنند.

این جراح و متخصص لثه تاكید كرد: کاهش ارتفاع استخوان فک الزاما" با بالارفتن سن افزایش نمی‌یابد چرا كه اگر دندانها در حفره دهان باشند این تحلیل به ندرت رخ می‌دهد. اگر به محض از دست دادن دندانها درمان مقتضی چون کاشت ایمپلنت و یا جایگزینی مناسب با پروتزهای دندانی صورت گیرد، کاهش ارتفاع استخوان فک بسیار به تعویق می‌افتد.

فكرآزاد در پایان گفت: یك فرد در سنین بسیار پایین ممكن است به علت بیماری لثه یا پریودنتال لثه دچار این مساله شود. در این شرایط درمان بیمار با پیچیدگی خاصی همراه می‌شود بنابراین برای جلوگیری از این آسیبها، مراجعه ادواری به متخصصان لثه در دوره‌های شش ماهه به منظور تشخیص و درمان به موقع بیماری‌های لثه می‌تواند بسیار مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha