یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 22009

فکر کردن مداوم به غذا به شما کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین محققان متوجه شدند فکر کردن در مورد غذا واقعا به شما کمک می‌کند از خوردن آن اجتناب کنید.
زمانی که شما در طول روز در مورد یک وعده غذایی خوشمزه فکر می‌کنید در حقیقت تمایل شما برای آن غذا کاهش پیدا می‌کند.
در این روش شما نباید فقط در مورد غذا فکر کنید، بلکه باید مرتبا خود را در حال خوردن آن تصور کنید. به این ترتیب مکانیسم‌های طبیعی کنترل اشتها و غذا خوردن در بدن به شکلی تحریک می‌شوند که درنهایت تمایل شما برای خوردن غذا کاهش پیدا می‌کند.
دکتر کری موروگ محقق ارشد این مطالعات از دانشگاه کارنیگ ملون در پیتس‌بورگ در این باره گفت: ما متوجه شدیم افرادی که مرتب خود را در حال خوردن غذا تصور می‌کنند به مرور زمان تمایلشان برای مصرف آن غذا کم‌تر می‌شود و در نهایت کم‌تر غذا می‌خورند.
در این مطالعات دانشمندان از گروهی از داوطلبان خواستند به طور مرتب به خوردن یک غذای شیرین فکر کنند. در پایان یک ظرف شیرینی در اختیار این داوطلبان قرار گرفت و از آن‌ها خواسته شد تا می‌توانند از این شیرینی‌ها مصرف کنند. افرادی که دفعات بیش‌تری خود را در حال خوردن این شیرین‌ها تصور کرده‌ بودند کم‌تر از دیگران توانستند شیرینی بخورند.
این یافته‌ها که در نشریه ساینس به چاپ رسیده است نشان می‌دهد فکر کردن در مورد یک غذای خاص دارای یک اثر روانی است که از آن به عنوان عادت‌سازی یاد می‌شود. با استفاده از این روش تمایل غذا خوردن حتی تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.
در نتیجه با انجام این تحقیقات مشخص می‌شود این باور قدیمی که فکر کردن در مورد غذا باعث افزایش اشتهای انسان می‌شود کاملا نادرست است و در اصل باید گفت با این شیوه انسان‌ها تمایل به غذا خوردن پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha