یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 22012

یک متخصص ژنتیک پزشکی، گفت: در 11 درصد کل حاملگی هایی که اتفاق می افتد، زایمان زودرس وجود دارد که زایمان های زودرس خود یکی از عوامل مهم مرگ و میر و مشکلات نوزادان است.

به گزارش سلامت نیوز دکتر حمیدرضا خرم خورشید در گفتگو با وب دا ضمن بیان این مطلب، افزود: اما در 8 تا 10 درصد خانم های باردار، پارگی زودرس پرده های جنینی را به هنگام ترم داریم.
وی که به مناسبت برگزاری کارگاه بررسی علل و عوامل زایمان زودرس و پارگی زودرس پرده های جنینی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با خبرنگار ما سخن می گفت، اظهار داشت: همچنین 1 تا2 درصد خانم های حامله، زودتر از ترم دچار این پارگی در پرده های جنینی می شوند که همه اینها در مجموع در 30 تا 40 درصد موارد باعث زایمان زودرس و عفونت های زایمان می شود که این ها خود از عوامل مهم مرگ و میر و بیماری های نوزادان است.
وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این که در سمینارها و کنگره های داخل ایران، این علل و عوامل کمتر مورد بررسی قرار می گیرند، در این کارگاه یک روزه ، به بررسی علل و عوامل زایمان زودرس و پارگی پیش از موعد  پرده های جنینی از لحاظ اپیدمیولوژی، پاتولوژی، علل ژنتیکی و نهایتاً درمان آن پرداختیم.
گفتنی است کارگاه بررسی علل و عوامل زایمان زودرس و پارگی زودرس پرده های جنینی 18
آذرماه در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha