شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

شنبه 14 مرداد ماه روز تحلیف رئیس جمهوری است، دولت این روز را در تهران تعطیل اعلام کرد و سازمان های همگانی تهران نیز تدابیری را برای برقراری نظم در این روز اندیشیدند. در این بین چمدان به دست‌ها یک بار دیگر برای مسافرت به شمال خود را آماده کردند.

محدودیت های ترافیکی روز تحلیف

سلامت نیوز:«روز شنبه را تعطیل اعلام کردند. جمعه و پنجشنبه هم که تعطیل است. بریم شمال.» گفت‌وگویی که پیش از هر تعطیلات از زبان تهرانی‌ ها شنیده می‌شود. تعطیل می‌شوند، چمدان آماده تهرانی‌ها در خودرو قرار داده شده و راهی شمال می‌شوند.

به گرارش سلامت نیوز، ابتکار نوشت: عده ای از جاده هراز، عده‌ای از فیروزکوه، عده‌ای از چالوس و عده‌ای نیز راهی اتوبان رشت قزوین می شوند. سیکل تکراری تعطیلات، مسافرت، ترافیک و شمال همچنان ادامه خواهد داشت و تاکنون هیچ راهی برای مهار آن اندیشیده نشده است.

شنبه 14 مرداد ماه روز تحلیف رئیس جمهوری است، دولت این روز را در تهران تعطیل اعلام کرد و سازمان های همگانی تهران نیز تدابیری را برای برقراری نظم در این روز اندیشیدند. در این بین چمدان به دست‌ها یک بار دیگر برای مسافرت به شمال خود را آماده کردند.

بسیاری از شب چهارشنبه بار خود را بسته و به جاده زدند. جمعیت مشابهی نیز روز 5 شنبه پس از ساعت کاری راهی شمال شدند. ساعت 15 است. سیاوش محبی، رئیس پلیس راه شرق استان تهران ترافیک محورهای هراز و فیروزکوه را عادی و روان عنوان می کند.

ساعت 21 محبی از ترافیک نیمه سنگین محورهای فیروزکوه و هراز خبر می دهد و می گوید: «حجم تردد در مسیر جنوب به شمال در محورهای هراز و فیروزکوه افزایش یافته و این امر سبب ایجاد ترافیک نیمه سنگین در این محورها در برخی محدوده ها شده است.»

صبح جمعه نیز پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محورهای جنوب به شمال محور کرج-چالوس ابتدای محور تا کیلومتر ۵ خبر داده بود. این فرآیند در سایر مسیرهای منتهی به شمال ادامه داشت و ترافیک سنگین تا روز جمعه نیز ادامه داشت و انتظار می رود اواسط روز شنبه این ترافیک به مسیر شمال به جنوب این محورها منتقل شود.


توصیه های پلیس را گوش می دهند!


سوالی که سال ها است بی پاسخ مانده و را هیچ کسی پاسخ گو نیست! چرا شمال هنوز مقصد اصلی مسافرت‌های مردمی بوده و هست؟ اولین پاسخ مسافت کم این مقصد است. حال باید گفت آیا در استان تهران و استان‌های مجاور آن مکانی دیدنی و تفریحی وجود ندارد که به محض تعطیلی یک روزه مردم راهی شمال کشور می شوند؟

فرهنگ سازی نامعلومی که هر باره برای مردم ارائه می‌شود نیز تا اینجای کار نتوانسته تهرانی‌ها را به سمتی غیر از شمال کشور سوق دهد. 


این روزها شاهد اجرایی شدن در خواست جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ توسط مردم تهران نیز بوده ایم. درخواستی که بر اساس آن محمد حسین عابدی از مردم می خواهد در روز شنبه از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر بپرهیزند. عابدی گفته بود: «با توجه به برگزاری مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در روز شنبه و حضور مقامات سران و شخصیت های کشورهای خارجی در این مراسم از شهروندان محترم درخواست می‌شود از سفرهای غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند.»


شاید باید گفت مردم تهران به این توصیه توجه کرده اند و به طور کلی از شهر خارج شده و مطابق معمول شمال را برای این چند روز مقصد قرار دادند.


محدودیت های ترافیکی در روز شنبه


گفتنی است در روز تحلیف دوازدهمین رئیس جمهوری کشورمان ایستگاه مترو بهارستان تهران تعطیل است. این ایستگاه مترو از ساعت 14 الی 20 تعطیل بوده و سایر ایستگاه های مترو طبق برنامه به مسافران خدمت رسانی خواهند کرد. همچنین تمام دستگاه های دولتی و نهاد های عمومی شهر تهران( غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) شهر تهران روز شنبه ۱۴ مردادماه به دلیل مراسم تحلیف ریاست جمهوری تعطیل است.


سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران در تشریح جزئیات طرح ترافیک ویژه مراسم تحلیف اظهار کرد: از ساعت 14 روز شنبه در محور غرب به شرق خیابان جمهوری از تقاطع استانبول محدودیت ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین فردوسی به شمال و خیابان انقلاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ساعت 14 روز شنبه در خیابان مجاهدین از تقاطع خیابان ایران به غرب نیز محدودیت تردد ایجاد خواهد شد، عنوان کرد: مسیر جایگزین خیابان زرین‌خامه خواهد بود. همچنین از همین ساعت مسیر شمال به جنوب خیابان ابن سینا در تقاطع فخر آباد نیز دارای محدودیت تردد خواهد بود و مسیر جایگزین آن خیابان شهید مشکی است. 


در مسیر جنوب به شمال خیابان دیالمه در خیابان امیرکبیر نیز محدودیت تردد ایجاد خواهد شد و مسیر جایگزین خیابان امیرکبیر به سمت غرب خواهد بود. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بابیان اینکه تمامی معابر منتهی به خیابان دیالمه و آجانلو از مسیر شرق به غرب از ساعت 14 روز شنبه مسدود خواهد شد، گفت: تردد هر گونه خودرو و موتورسیکلت از ساعت 14 در مسیر های اعلام شده ممنوع است.

وی همچنین با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده نیز در اطراف محل سالن اجلاس سران در ولنجک گفت:‌ از ساعت 20:30 روز شنبه مسیر جنوب به شمال خیابان یمن مسدود شده و مسیر جایگزین بزرگراه چمران به سمت غرب و خیابان کچویی خواهد بود. همچنین مسیر غرب به شرق خیابان رشید الدین فضل الله از ابتدای خیابان جدید الاحداث در غرب پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین‌المللی نیز مسدود شده و مسیر جایگزین چمران و کچویی خواهد بود. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران در روز شنبه اظهارکرد:‌طرح ترافیک و زوج و فرد در روز شنبه در تهران همچون دیگر روزهای سال اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha