معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: به جز داروهای بیماران خاص، برنامه‌ای برای افزایش قیمت داروها نداریم و حتی شركت‌های دارویی درخواست وزارت بهداشت مبنی بر كاهش قیمت 42 قلم دارو را پذیرفتند.

به گزارش سلامتت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، احمد شیبانی با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت داروها نداریم مگر داروهایی كه برای بیماران خاص تجویز می‌شود و هدف بر این است تا قیمت داروهای وارداتی را نیز كاهش دهیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: در زمینه كاهش قیمت داروهای وارداتی از نمایندگان شركت‌ها درخواست كردیم كه قیمت‌ها را تا حدودی كاهش دهند كه این امر اتفاق افتاده و در حال حاضر قیمت 42 قلم دارو كاهش پیدا كرده است.

وی ادامه داد: تحریم‌ها تأثیری بر روی داروهای وارداتی نداشته و خوشبختانه آمادگی لازم برای تولید بسیاری از اقلام دارویی در كشور را داریم. در حال حاضر 4 درصد داروها وارداتی و 96 درصد داروها تولید داخلی است و برنامه ما در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت این است كه به تدریج این 4 درصد را هم كاهش دهیم.

شیبانی با اشاره به اینكه تولید داروهای بیوتكنولوژیك در كشور افزایش پیدا كرده است افزود: در حال حاضر 9 قلم داروی بایوتك در كشور در حال تولید و 12 قلم دیگر در دست بررسی است كه امیدواریم ظرف 2، 3 سال آینده بتوانیم 25 قلم از 140 قلم داروی بایوتك موجود در دنیا را داشته باشیم و به تدریج در سال‌های آینده این داروها را روانه بازار كنیم.

وی تصریح كرد: در بحث تولید واكسن، در خاورمیانه و آسیا از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد تایید قرار گرفتیم و در حال حاضر در تولید واكسن‌ خودكفا هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha