رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره كل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: سعی داریم با صرفه‌جویی‌های انجام شده و از دی‌ماه سال جاری، دبیرستان‌های پسرانه تابعه این اداره‌ كل را نیز تحت پوشش طرح توزیع شیر درآوریم.

به گزارش سلامت نیوز الهه حسن‌پور در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: از 6 آبان سال 1389 زنگ شیر در ناحیه 2 شهرری باحضور مسئولان استانی و مدیركل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به صدا در آمد و بعد از آن در تمامی مناطق تابعه، شیر توزیع شد.

وی ادامه داد: تعداد كل مدارس تحت پوشش شیر 4 هزار و 32 مدرسه و تعداد مهدهای بهزیستی 498 مهد است كه از این تعداد جمع واحدهای آموزشی 4 هزار و 528 بوده است؛ از نظر جمعیت آماری، جمع كل پاكت شیر استریل توزیعی 267 هزار و 104 پاكت بوده و جمع كل پاكت‌های پاستوریزه 827 هزار و 53 پاكت است.

حسن‌پور عنوان كرد: جمع كل پاكت‌های استریل و پاستوریزه شیر مدارس یك میلیون و 941 هزار و 57 پاكت‌ بوده است كه 70 نوبت از این تعداد شیر، در مدارس توزیع خواهد شد همچنین سقف مبلغ ریالی بر اساس مبلغ اعلام شده توسط وزارت متبوع معین می‌شود.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره كل آموزش و پرورش اظهار داشت: شیر مدارس در مقاطع مهد كودك، راهنمایی و متوسطه‌ دخترانه و شبانه‌روزی‌های دخترانه و پسرانه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینكه امسال هشتمین سال اجرای توزیع شیر در بین دانش‌آموزان است، بیان داشت: سعی داریم با صرفه‌جویی‌های انجام شده از دی‌ماه سال جاری دبیرستان‌های پسرانه را نیز تحت پوشش طرح توزیع شیر درآوریم تا تمامی مدارس تابعه از نعمت 70 نوبت شیر برخوردار شوند.

حسن‌پور در پایان خاطر نشان كرد: هدف ما از توسعه شیر در مدارس، افزایش سرانه مصرف در سبد خانوار و افزایش سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha