مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد، با اشاره به این‌که بیماران خاص در یزد نیازمند دستگاه اشعه خون هستند،گفت: اگر بخواهیم این دستگاه را در انتقال خون استان یزد داشته باشیم به مشارکت خیرین نیازمندیم .

لزوم مشارکت خیرین برای خرید دستگاه اشعه‌خون در یزد

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد، با اشاره به این‌که بیماران خاص در یزد نیازمند دستگاه اشعه خون هستند،گفت: اگر بخواهیم این دستگاه را در انتقال خون استان یزد داشته باشیم به مشارکت خیرین نیازمندیم .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر «نقی‌تقوایی»  با اشاره به این‌که هدف سازمان انتقال خون، تهیه خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای درمان بیماران است، اظهارکرد: نیاز خون و فرآورده‌های خونی مختص زمان خاصی نبوده و افراد باید همیشه با عمل انسان دوستانه خود، جان بیماران نیازمند را نجات دهند .

وی با بیان این‌که فرآورده‌های خونی مواد تشکیل‌دهنده خون هستند که با استفاده از روش‌های مرسوم انتقال خون تهیه می‌شوند، تصریح کرد: در مرکز انتقال خون یزد، همه فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت، گلبول قرمز فشرده، کیسه خون فیلتر شده و کیسه خون شسته شده تولید می‌شود .

تقوایی در ادامه نیاز استان یزد به دستگاه اشعه خون را مطرح کرد و افزود: فرآورده خون اشعه دیده با توجه به این‌که دستگاه آن را نداریم در یزد تولید نمی‌شود .

وی با بیان این‌که این فرآورده برای درمان برخی بیماران خاص از جمله بیماران پیوند عضو، سرطانی و نوزادانی که احتیاج به تعویض خون دارند استفاده می‌شود، گفت: به دلیل این که هزینه خریداری این دستگاه زیاد است، برای تهیه آن نیازمند کمک خیرین هستیم .

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزدبا اشاره به این که بیشترین درصد خون های اهدایی در یزد مربوط به گروه‌های خونی مثبت است، تصریح کرد: 85 درصد خون های اهدایی مربوط به گروه خونی مثبت و 15 درصد آن گروه خونی منفی است .

وی با بیان این‌که سهم خانم‌های یزدی در اهدای خون 2.5 درصد و آقایان 97.5 درصد است، گفت: لازم است که بانوان یزدی بیشتر در امر اهدای خون سهیم باشند و مطمئن باشند، تازمانی که از سلامت آن‌ها مطمعن نشویم، خون‌گیری از آنان به عمل نمی‌آید .

تقوایی در پایان با اشاره به لزوم مشارکت جوانان در امر اهدای خون خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که جمعیت به سمت پیری پیش می‌رود، حضور جوانان برای اهدای خون و استمرار آن می‌تواند به سازمان انتقال خون اطمینان وجود منابع پایدار خون و فرآورده‌های خونی را دهد .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha