نوزادان و خردسالانی كه با اشكال مختلف اسباب بازی‌ها بازی می‌كنند، رشد گفتاری قوی‌تری دارند و دو برابر سریع‌تر از سایر همسالان خود می‌توانند واژه‌ها و كلمات جدید را یاد بگیرند.

سلامت نیوز:روانشناسان اطفال می‌گویند: نوزادان و خردسالانی كه با اشكال مختلف اسباب بازی‌ها بازی می‌كنند، رشد گفتاری قوی‌تری دارند و دو برابر سریع‌تر از سایر همسالان خود می‌توانند واژه‌ها و كلمات جدید را یاد بگیرند.

به گزارش  ایسنا، این رشد سریع كلامی در نوزادان و كودكانی كه با اسباب بازی یك شكل بازی می‌كنند، اغلب دیده نمی‌شود.

كارشناسان دانشگاه یووا در بررسی‌های خود با 16 كودك كار كردند كه 18 ماهه بودند و نام 17 شی مختلف را در آغاز مطالعات می‌دانستند. به برخی كودكان اسامی اشیایی آموخته شده بود كه تقریبا شبیه به هم بودند، اما گروهی دیگر از آن‌ها نام اسباب بازی‌هایی را یاد گرفتند كه شكلهای مختلفی داشتند.

به گزارش شبكه خبری ان بی سی، پس از یك ماه از تمرینات معلوم شد كودكانی كه با اشكال مختلف اسباب بازی‌ها، سرگرم بودند به طور متوسط در هر هفته 10 واژه جدید یاد گرفته بودند، اما این آمار جالب در كودكانی كه از اشیاء یك شكل برای بازی استفاده كرده بودند، مشاهده نشد. به طور معمول كودكان در این سن بدون هیچ آموزش خاص در هر هفته چهار واژه جدید را می‌آموزند.

این یافته در مجله «دانش روانشناسی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha