روی بدن ستاره‌های دریایی ماده‌ای وجود دارد كه از تفلون تاثیر قوی‌تری دارد و مانع از چسبیدن زباله‌ها به سطح بدن این جانور می‌شود كه اغلب در كف اقیانوس‌ها مستقر می‌شود. بنابراین ماده فوق باعث می‌شود كه سطح بدن ستاره دریایی همواره تمیز باشد.

سلامت نیوز:گروهی از متخصصان و كارشناسان بیماری‌های التهاب مفصلی ادعا ‌كرده‌اند كه ستاره دریایی می‌تواند آسم و آرتریت را درمان كند.

به گزارش  ایسنا، این كارشناسان تاكید كردند به زودی از این جاندار آبزی برای درمان بیماری‌های التهابی استفاده خواهد شد.

متخصصان اسكاتلندی در این باره تصریح كردند: روی بدن ستاره‌های دریایی ماده‌ای وجود دارد كه از تفلون تاثیر قوی‌تری دارد و مانع از چسبیدن زباله‌ها به سطح بدن این جانور می‌شود كه اغلب در كف اقیانوس‌ها مستقر می‌شود. بنابراین ماده فوق باعث می‌شود كه سطح بدن ستاره دریایی همواره تمیز باشد.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، متخصصان معتقدند كه از این خاصیت نچسب بودن می‌توان استفاده كرده و یك سلاح جدید و حیاتی برای مقابله با بیماری‌های التهابی به دست آورد. مشكلات التهابی بدن زمانی بروز می‌كند كه واكنش‌ طبیعی بدن به عفونت‌ها شدت پیدا كرده و از كنترل خارج می‌شود.

بدن برای مقابله با عفونت‌ها گلبول‌های سفید را به محل عفونت می‌فرستد كه این گلبول‌ها به دیواره عروق خونی می‌چسبند و به بافت آسیب می‌رسانند. ماده حاصل از ستاره دریایی می‌تواند این جداره‌های عروق را پاكسازی كرده و التهاب را تسكین دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha