افزایش آلودگی هوا موجب كاهش اكسیژن رسانی به بافتهای بدن می‌شود كه همین امر اختلال در عملكرد بدن را در پی دارد. در مجموع هر عاملی كه جریان گردش خون در پوست را كاهش دهد باعث تغییر در رنگ و ظاهرآن می‌شود البته این امر موقتی است و با كاهش آلودگی هوا از بین می‌رود.

سلامت نیوز:یك متخصص پوست گفت: تداوم آلودگی باعث تاخیر در ترمیم زخم‌های پوستی و كدورت رنگ آن می‌شود.

دكتر حسین طباطبایی در گفت وگو با  ایسنا با بیان این مطلب افزود: افزایش آلودگی هوا موجب كاهش اكسیژن رسانی به بافتهای بدن می‌شود كه همین امر اختلال در عملكرد بدن را در پی دارد. در مجموع هر عاملی كه جریان گردش خون در پوست را كاهش دهد باعث تغییر در رنگ و ظاهرآن می‌شود البته این امر موقتی است و با كاهش آلودگی هوا از بین می‌رود.

وی با اشاره به مبتلایان به بیماریهای پوستی مانند اگزما اظهار كرد: آلودگی باعث می‌شود بیمارانی كه عارضه آنها با زخم توام است دیرتر بهبود یابند البته مدت زمان آلودگی نیز اهمیت دارد چون با افزایش مدت آن، وضعیت بیمار نگران كننده‌تر می‌شود.

این متخصص پوست توصیه كرد:‌ افراد تا حد امكان هنگام آلودگی هوا از منزل خارج نشوند. كودكان و بویژه سالمندانی كه دچار بیماریهای مزمن پوستی هستند باید این موارد را بیشتر رعایت كنند.

طباطبایی در پایان تاكید كرد: افراد در صورت اضطرار هنگام خروج از منزل در محلهای بسته حضور یابند و اگر مجبور به فعالیت در هوای آزاد هستند از ماسكهای سه لایه استفاده كند چرا كه این ماسكها تا حد زیادی باعث جلوگیری از ورود آلودگی به بدن می‌شوند البته هر یك از آنها تا 24 ساعت قابل استفاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha