معاون درمان وزارت بهداشت گفت: رئیس جمهوری مجوز استخدام 23 هزار پرستار را صادر كرد و منتظر ابلاغ بودجه آن برای استخدام پرستاران هستیم كه در همین امسال اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز حسن امامی رضوی ، افزود: مجوز استخدام پرستاران سرانجام با دستور رئیس جمهوری صادر شد و اكنون منتظر ابلاغ بودجه استخدام پرستاران از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستیم كه فكر می‌كنم تا آخر هفته جاری بخشی از این بودجه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این مجوز برای استخدام 23 هزار پرستار است اما استخدام همه این پرستاران به صورت یكجا انجام نمی‌شود بلكه به تدریج و احتمالاً طی یك فرآیند 6ماهه و با توجه به اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشكی انجام می‌شود. اما به زودی اولین آگهی استخدام پرستاران منتشر می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: استخدام پرستاران همین امسال آغاز می‌شود و معطل بودجه سال آینده نمی‌ماند.

امامی رضوی در پاسخ به این پرسش فارس كه ممكن است عده‌ای از پرستاران بخش خصوصی یا شركتی در این فرآیند استخدام دولتی و رسمی شوند و در عمل تعداد پرستاران شاغل كشور اضافه نشود، گفت: این احتمال وجود دارد كه تعدادی از پرستاران غیر رسمی از این طریق به استخدام رسمی دولت درآیند ولی از آن طرف مراكز خصوصی و جاهایی كه پرستاران خود را از دست داده‌اند مجبورند پرستار استخدام كنند بنابراین در مجموع نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در كشور افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha