قائم مقام وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشكی گفت: واردات تجهیزات پزشكی به كشور به یك میلیارد دلار رسیده است و بر این اساس، توجه به پیشگیری از قاچاق در این عرضه، ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز ، ابراهیم متولیان در نخستین همایش كشوری مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی در شیراز، گفت: در زمان حاضر بخش عمده‌ای از تشخیص و درمان در حیطه علوم پزشكی به تجهیزات وابسته است. بر این اساس توجه به پیشگیری از قاچاق در این عرضه ضروری است.

وی اظهار داشت: واردات تجهیزات پزشكی به كشور به یك میلیارد دلار رسیده است.

متولیان گفت: برای ورود تجهیزات پزشكی به كشور فناوری‌های جدید ارزیابی می‌شوند و اطلاعات مورد نیاز از مقاله‌های علمی كسب می‌‌شود و در نهایت در زمینه اجازه ورود تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش فارس وی  افزود: شركت‌ها برای وارد كردن تجهیزات پزشكی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا براساس توانایی‌هایشان در خرید و ارائه خدمات پشتیبانی، اجازه ارائه كالا داشته باشند.

متولیان تاكید كرد: مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی نیاز به همكاری همه جانبه دارد.

در نخستین همایش كشوری و كارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی كه 20 آذر در شیراز برگزار شد 400 نفر از دانشگاه‌های علوم پزشكی همدان، ‌كردستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، بندرعباس، خوزستان، فسا و جهرم حضور داشتند و با آخرین دستورالعمل‌ها در زمینه تجهیزات پزشكی آشنا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha