یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 22043

یك متخصص تغذیه گفت: هویج در جوان ماندن و برقراری ارتباط بین سلول‌ها نقش مهمی برعهده دارد و دیابتی‌ها بدون هیچ نگرانی، می‌توانند از آن استفاده كنند.

به گزارش سلامت نیوز مسعود كیمیاگر ، افزود: هویج یكی از سبزی‌های ریشه‌ای است و سرشار از بتاكاروتن (پیش‌ساز ویتامین ‌A) است وگیاهی 2ساله معمولاً به رنگ نارنجی، سفید یا مخلوطی از قرمز و سفید است.


وی گفت: كاروتن، بتاكاروتن، آلفا كاروتن، لیكوپن، لوتئین، زئازانتین در هویج وجود دارد. در گذشته هویج را به دلیل داشتن بتاكاروتن مصرف می‌كردند ولی هویج در جوان ماندن سلول‌ها برقراری ارتباط بین سلول‌ها نقش مهمی برعهده دارد.

این متخصص تغذیه افزود: هویج سرشار از فیبر است و 3 تا 7 درصد قند دارد. قند هویج نسبت به سبزی‌ها بالا است و نسبت به میوه‌ها پایین است. هویج منبعی غنی از فیبر خوراكی، آنتی‌اكسیدان‌ها و مواد معدنی است.

كیمیاگر در گفت‌وگو با فارس گفت: دیابتی‌ها می‌توانند از هویج استفاده كنند. آب هویج و آب میوه‌ها را برای دیابتی‌ها توصیه نمی‌كنیم. هویج جزو سبزی‌های مفید است و برای سلامت بدن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: هویج یك سبزی ریشه‌دار است كه می‌توان آن را خام یا خردشده یا رنده‌شده در سالاد خورد و بیشتر در پخت سوپ‌ها و خورش‌ها كاربرد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha