یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 22045

رئیس كمیته علمی انجمن كایروپراكتیك گفت: درمان دیسك كمر بدون جراحی به كمك انجام تطبیق و تنظیم ستون فقرات امكانپذیر است.

به گزارش سلامت نیوزمحسن خامسی اظهار داشت: كایروپراكتیك از رشته‌های پزشكی است كه چند سالی است در ایران فعالیت دارد و زمینه فعالیت آن در حوزه ستون فقرات و سیستم عصبی بدن است.

وی افزود: كار اصلی این تخصص تطبیق و تنظیم مفاصل و كاهش فشارهای عصبی به خصوص ستون فقرات است كه برای از بین‌بردن بیماری و ناراحتی‌هایی مانند دیسك كمر و سیاتیك و دردهای عصبی كاربرد دارد.

خامسی در گفت‌وگو با فارس،  تصریح كرد: به عنوان مثال برای دیسك كمر كه در آن دیسك فشرده می‌شود و روی عصب فشار وارد می‌شود، فشار را اسكن كرده و آن را به كمك دست پزشك و تخت‌های مخصوص كاهش می‌دهیم این روش بدون جراحی دیسك كمر را درمان می‌كند.

این متخصص كایروپراكتیك یادآور شد: به طور كلی تغذیه سالم، ورزش مناسب مانند شنا به طور مداوم، نبودن اختلالات عصبی و در نهایت نداشتن استرس برای داشتن ستون فقرات سالم لازم است.

وی با بیان اینكه كایروپراكتیك 30 سال است كه در ایران وارد شده است، گفت: 12 سالی می‌شود كه این رشته در كشور به رسمیت شناخته شده و در حال حاضر انجمن علمی كایروپراكتیك ایران 80 تا 90 عضو با شماره نظام پزشكی دارد.

وی گفت: كایروپراكتیك یك رشته جداگانه از پزشكی است كه دوره كامل آن 8 تا 9 سال طول می‌كشد. به دنبال آن هستیم در ایران این رشته را راه‌اندازی كنیم چرا كه همه افرادی كه به عنوان متخصص كایروپراكتیك در ایران حضور دارند از خارج كشور به ویژه آمریكا مدرك خود را گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha