عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و حاکمیت برای درمان اعتیاد باید متحمل هزینه های بسیار زیادی شود، بر همین اساس باید روند پیشگیری را مورد توجه قرار دهد.

پیشگیری از اعتیاد متولی مشخصی ندارد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و حاکمیت برای درمان اعتیاد باید متحمل هزینه های بسیار زیادی شود، بر همین اساس باید روند پیشگیری را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز، برنامه "گفت و گوی اجتماعی" با موضوع بررسی راه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در کشور، با حضور سرهنگ مهدی بهرامی (رئیس اداره اجتماعی مبارزه با مواد مخدر ناجا) و دکتر حسن لطفی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه سرهنگ مهدی بهرامی با اشاره به این که موضوع پیشگیری در امر مواد مخدر همواره مورد نظر مسوولین مختلف است، گفت: نیروی انتظامی کشور همواره در تلاش است تا پیشگیری در حوزه ی مواد مخدر و اعتیاد بر مقابله با این امر تقدم داشته باشد.

وی همچنین در ادامه افزود: پیشگیری همیشه باعث می شود تا مقابله کاهش پیدا کرده و علاوه بر این نقش نیروهای مقابله گر در سازمان های مختلف را در موضوع مواد مخدر کم رنگ می کند.

رئیس اداره اجتماعی مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به تعریف آسیب، اظهار داشت: هر آنچیزی که انسان را از حالت تعادل خارج کند در دایره آسیب قرار می گیرد؛ بر همین اساس کاهش آسیب های مختلف باعث می شود تا کنش ها و روابط اجتماعی منظم شده و در نتیجه ساختار اجتماعی منظم در کشور به وجود بیاید.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: مصرف مواد مخدر فرد را از حالت تعادل خارج کرده و نقش مهم اجتماعی را از آن می گیرد.

سرهنگ بهرامی با اشاره به انواع پیشگیری در حوزه ی مواد مخدر، اظهار داشت: افزایش پیشگیری های اجتماعی و انتقال دانش افراد آگاه به سایر افراد می تواند موضوع پیشگیری اجتماعی را در حوزه ی اعتیاد نهادینه کرده و اقدام در حوزه ی پیشگیری کیفری را کاهش می دهد.

در ادامه گفت و گو دکتر حسن لطفی با اشاره به این که هزینه ی درمان همواره بیشتر از هزینه پیشگیری است، اظهار داشت: شناسایی علت بروز اعتیاد برای حل این مشکل بسیار مهم و حیاتی است، به طوری که بدون شناخت دقیق از علت بروز برنامه های پیشگیرانه اجرایی نیستند.

وی با بیان این که درمان همیشه ۸ برابر پیشگیری هزینه دارد، اظهار داشت: دولت و حاکمیت برای درمان اعتیاد باید متحمل هزینه های بسیار زیادی شود، بر همین اساس باید روند پیشگیری را مورد توجه قرار دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشگیری از بروز اعتیاد باید در تمامی سنین و مقاطع زندگی یک فرد صورت بگیرد.

وی در خصوص مشکلات پیش روی موضوع پیشگیری در امر اعتیاد، خاطر نشان کرد: عدم وجود یک متولی مشخص در امر پیشگیری از اعتیاد مهم ترین موضوعی است که کیفیت و کیمیت پیشگیری را تحت شعاع قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha