مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: نمی‌توانیم به دلیل آلودگی هوا شهر را تعطیل كنیم و به صورت موردی با اجازه كمیته اضطرار فعالیت می‌كنیم.

به گزارش سلامت نیوز محمد هادی حیدرزاده  با بیان اینكه هواشناسی اعلام كرده است امشب بارش باران داریم، گفت: با بارش باران قدری وضعیت هوا تلطیف می‌شود اما از روز چهارشنبه دوباره وارونگی دما را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش كه شهرداری تهران چرا برنامه‌های خود را در زمینه كاهش آلودگی هوا اعلام نكرده است، گفت: برنامه‌ها را به محیط زیست اعلام كرده‌ایم.

حیدرزاده در ادامه گفت: مشكل اساسی ما این است كه كار دست متولی نیست و سازمان محیط زیست گوشه‌ای نشسته و نظارت می‌كند.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست تأكید كرد: سازمان محیط زیست منفعلانه عمل كرده و همه اختیارات خود را به استانداری هبه كرده است.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا كارخانجات آسفالت 6 و 7 شهرداری تهران واقع در خیابان خلیج در زمان آلودگی هوا با توجه به مصوبه كمیته اضطرار به فعالیت خود ادامه داده و محیط زیست تصمیم به پلمپ این كارخانه گرفته است، گفت: قانونی برخورد شود. اما به مصوبات كمیته اضطرار شهرداری تهران عمل كرده است.

حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس اضافه كرد: نامه‌ای به كمیته مواقع اضطرار و استانداری نوشته‌ایم و خواسته‌ایم اجازه دهند بخش‌هایی از فعالیت عمرانی مانند لكه‌گیری انجام شود.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست در پاسخ به این پرسش كه با توجه به آلودگی هوا كارگاه‌های مترو همچنان فعال هستند، گفت: در روزهایی كه وضعیت اضطرار بودیم این كارخانه‌ها متوقف بودند؛ ولی وقتی عبور از مصوبات كمیته اجرایی بدعت می‌شود و مسابقات لیگ را برگزار می‌كنند ما هم نمی‌توانیم شهر را تعطیل كنیم برای همین به صورت موردی فعالیت‌های خودمان را در ساعت خاصی انجام می‌دهیم.

حیدرزاده تأكید كرد: نمی‌توانیم خدمت‌رسانی به مردم را متوقف كنیم.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست ادامه داد: شهرداری تهران در خصوص مصوبه كمیته كاهش آلودگی هوا درباره آب‌پاشی آسمان تهران انتقاداتی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش كه اعلام شده است شهرداری تهران در وضعیت آلودگی هوا اقدام به قطع درختان در تپه‌های عباس آباد كرده است گفت: اینطور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha