دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 22058

کارشناس ارشد مدیریت پرستاری کودکان گفت: اطفال از 6 ماه دوم زندگی چهره ها را شناسایی می کنند که در بین عوام به غریبی کردن معروف است.

به گزارش سلامت نیوز شراره سلج محمودی  اظهارکرد: دوران شیرخوارگی از پس از دوره نوزادی (28 روزگی) تا پایان یک سالگی است که دوران رشد مغزی شیرخوار است به همین علت تغذیه انحصاری با شیرمادر تا 6 ماهگی در این دوران توصیه می شود.
 
وی ادامه داد: گریه و ناآرامی شیرخوار در 2 تا 3 ماهگی ناشی از رشد سریع است و نباید آنرا به حساب بیمار بودن گذاشت.
 
وی با بیان اینکه شیرخوار در این دوران به هیچ ماده غذایی حتی آب و آب قند جزء شیر مادر نیازی ندارد، گفت: پس از 6 ماهگی تغذیه کمکی آغاز می شود.
 
کارشناس ارشد مدیریت پرستاری کودکان در گفت وگو با نظام پرستاری ادامه داد: در این دوران شیرخوار می تواند رنگها را تشخیص دهد و متوجه عمق (تصاویر 3  بعدی) می شود.
 
محمودی افزود: همچنین شیرخوار در این دوران لبخند را پاسخ می دهد و خنده اجتماعی دارد در 6 ماهه دوم زندگی هم چهره ها را شناسایی می کند که در میان عوام به غریبی کردن معروف است.
 
وی از دیگر ویژگی های این دوران را تولید اصوات و آغاز زندگی اجتماعی برشمرد و افزود: از این رو در عین حال که نباید شیرخوار را از محبت و در آغوش گرفتن محروم کرد باید مانع از تحریکات بیش از حد او شد.
 
کارشناس ارشد مدیریت پرستاری کودکان یادآورشد: بشر با 2 ترس متولد می شود ترس از گرسنگی و ترس از سقوط اما آغاز سایر ترس ها از یک سالگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha