پزشكان متخصص گروه جراحی پلاستیك و سوختگی دانشگاه علوم پزشكی مشهد به توانمندی عمل پیوند آزاد عضله و عصب دست یافتند.

به گزارش سلامت نیوز دكتر آرش بیرقی فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی و عضو هیئت علمی دانشگاه و یكی از جراحان این عمل گفت : این نوع عمل جراحی برای افرادی كه در حوادث و یا به صورت مادر زادی دچار فلج عضو صورت ،‌بازو و یا دست شده اند و به علت گستردگی قابل درمان نیست انجام می شود .
وی افزود: در این عمل كه به صورت دو مرحله ای انجام می شود ابتدا پزشكان متخصص جراحی پلاستیك با انتقال عصب از قسمت پا به صورت ،عصب صورت را ترمیم و پس از طی یك دوره درمانی شش ماهه و انجام كارهای درمانی مرحله دوم عمل كه شامل انتقال عضله از قسمت پا به ناحیه آسیب دیده می باشد انجام می شود .
دكتر بیرقی با اشاره به اینكه تا كنون  مرحله نخست دو عمل جراحی در این زمینه در مشهد در شش ماهه گذشته با موفقیت انجام شده است افزود:‌با انجام این عمل در مشهد مقدس علاوه بر افزایش توان علمی و درمانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد از انتقال بیماران به تهران و یا شیراز و تحمیل هزینه های گزاف جلوگیری شد .
وی دوره درمانی این عمل را در دو مرحله یك سال و نیم اعلام كرد و افزود :تمامی هزینه های درمانی این بیماری زیر پوشش بیمه قرار می گیرد .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود :‌با توانمندی پزشكان دانشگاه علوم پزشكی مشهد قابلیت درمان بیماران شمال شرق و شرق كشور در مشهد فراهم شده است و پزشكان عضو هیئت علمی آمادگی ارائه خدمات درمانی را در این زمینه دارا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha