عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش ۲۲ درصدی طلاق در پایتخت انتقاد کرد و گفت: تمامی معضلات و آسیب های اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد.

مشکلات اقتصادی عامل موثر آسیب‌های اجتماعی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش ۲۲ درصدی طلاق در پایتخت انتقاد کرد و گفت: تمامی معضلات و آسیب های اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رضا شیران خراسانی با انتقاد از افزایش 22درصدی طلاق در تهران با بیان اینکه تمامی معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، گفت: آسیب های اجتماعی معلول هستند نه علت؛ در واقع طلاق معلول علت هایی مانند تغییر سبک زندگی بوده و سبک زندگی مدرن باعث شده زوجین نتوانند توقعات همدیگر را فراهم کنند و در نتیجه این موضوع زمینه ساز دلخوری ها و ناسازگاری ها می شود.

بخش عمده ای از طلاق ها با مسائل فرهنگی و اجتماعی در ارتباط است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش عمده ای از طلاق ها با مسائل فرهنگی و اجتماعی در ارتباط است، گفت: شبکه ها و فضای مجازی به عاملی برای از هم پاشیدگی خانواده ها تبدیل شده و در واقع در حال حاضر به دلیل این مسائل با گسترش طلاق عاطفی در کشور روبرو هستیم که این زنگ خطری جدی بوده و باید نحوه صحیح استفاده از تکنولوژی به مردم آموزش داده شده و در این زمینه رسانه ها فعال شوند.

وی با بیان اینکه تمامی معضلات و آسیب های اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، تصریح کرد: به طور قطع تا زمانی که مشکل بیکاری در کشور رفع نشده و با برنامه ریزی مناسب و منسجم در جهت کارآفرینی و اشتغال اقدام موثری صورت نگیرد نمی توان در جهت مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق در کشور گام برداشت.

انتقاد از بی توجهی نسبت به اجرای قانون تسهیل ازدواج

این نماینده مردم در مجلس دهم، از بی توجهی نسبت به اجرای قانون تسهیل ازدواج انتقاد کرد و گفت: در صندوق این قانون انحراف ایجاد شده به گونه ای که صندوقی که باید خدمات دهی به قانون می داد کاربرد آن تغییر و به صندوق اشتغال با عنوان صندوق کارآفرینی امید تغییر جهت داده است. 

در تلاش برای احیای صندوق تسهیل ازدواج جوانان هستیم

وی با بیان اینکه در تلاش برای احیای صندوق تسهیل ازدواج جوانان هستیم، تصریح کرد:  این صندوق از اهداف خود دور شده و باید مجدد احیا شود؛ در واقع تلاش زیادی کردیم که در بودجه سال 96 بتوان ردیفی را برای احیای این صندوق ایجاد کنیم که موفق نشدیم.

قانون تسهیل ازدواج جوانان زمانی معنا می یابد که صندوق آن احیا شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم، با بیان اینکه قانون تسهیل ازدواج جوانان زمانی معنا می یابد که صندوق آن احیا شود، گفت: این صندوق باید به جایگاه واقعی بازگردد تا بتوان در جهت مشکلات سد راه ازدواج جوانان گام برداشت؛ برای تسهیل ازدواج جوانان خلاء قانونی نداریم و قانون به اندازه کافی داریم در واقع ضعف در اجرای قوانین دیده نمی شود.

دولت یازدهم در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق به هیچ وجه موفق نبوده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق به هیچ وجه موفق نبوده است، تصریح کرد: افزایش آسیب های اجتماعی گواهی بر این ادعا است؛ انتظار می رود دولت دوازدهم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثرتری بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha