مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اشاره به بازگشت مگس های سفید به پایتخت گفت: اقداماتی برای کنترل این حشرات انجام شده اما اقدامات شهرداری به عنوان متولی اصلی این مساله، کافی نبوده است.

بازگشت مگس‌های سفید به تهران/ اقدامات شهرداری کافی نبوده است

سلامت نیوز:مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اشاره به بازگشت مگس های سفید به پایتخت گفت: اقداماتی برای کنترل این حشرات انجام شده اما اقدامات شهرداری به عنوان متولی اصلی این مساله، کافی نبوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمدحسین بازگیر  با بیان اینکه کاشت درختان توت و عدم سمپاشی زمستانه درختان و تغییرات اقلیم در مگس های سفید را علت اصلی حضور این حشرات در تهران عنوان کرد و گفت: مسئولیت حفاظت از درختان شهر بر عهده شهرداری قرار دارد و مدیریت شهری موظف است به طور منظم اقداماتی انجام دهد که علاوه بر حفظ بهداشت شاهد بازگشت مگس های سفید نباشیم.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه درختان توت میزبان اصلی مگس‌ های سفید هستند، گفت: مگس های سفید همزمان همزمان با آغاز گرما شروع به تکثیر می‌ کنند. این حشرات بیشتر در مناطق مرکزی شهر هستند که در این مناطق گرما بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه مگس ‌های سفید در اکوسیستم کشور وجود داشته اند، خاطرنشان کرد: شرایط به گونه ای برای این حشرات فراهم شده تا جمعیت آن ها افزایش یابد و گونه ای که به عنوان دشمن یا شکارگر برای این حشرات وجود داشته الان از بین رفته است.

بازگیر تصریح کرد: اقداماتی برای کنترل این حشرات انجام شده اما اقدامات شهرداری به عنوان متولی اصلی این مساله، کافی نبوده است. شست و شوی درختان اقدام موقتی است و راهکار اصلی مقابله با مگس های سفید نیست. شهرداری باید در موعد مقرر اقدام به سم پاشی و هرس درختان کند.

به گفته وی، راهکار کنترل جمعیت آن‌ ها مبارزه بیولوژیک است و دشمنان طبیعی مگس‌ های سفید را پرورش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha