عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اقدام دولت در ارائه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است.

آثار حذف واژه «طلاق» از شناسنامه زنان مطلقه

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اقدام دولت در ارائه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، سلمان خدادادی با یادآوری تلاش دولت برای ارایه لایحه حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، افزود: یکی از اثرات روانی و منفی در ذهن و وجود زنان واژه کلمه طلاق در شناسنامه است که البته واقعیت را کتمان نمی کند و در ازدواج های مجدد اثر منفی ندارد.

وی ادامه داد: حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به منزله کتمان ازدواج نیست و این امکان وجود دارد که در صورت لزوم از ثبت احوال استعلام صورت گیرد.

خدادادی گفت: دولت درصدد ارایه لایحه ای است که زمانی که ازدواج منجر به طلاق شد واژه طلاق از شناسنامه حذف شود تا اثرات منفی را بر زنان باقی نگذارد.

وی یادآور شد: زنان بعد از طلاق به همسر قبلی خود تعلق ندارند لذا لزومی برای ذکر نام همسر در شناسنامه آنها وجود نخواهد داشت بر این اساس می توان با اتخاذ تدابیری واژه طلاق از شناسنامه حذف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نبود واژه طلاق اثرات مثبت روحی و روانی زیادی دارد و به نظر می رسد اقدام دولت در ارایه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha