كارشناسان یك شركت تغذیه‌ای بین‌المللی با ارائه آمار جدیدی هشدار دادند كه در آسیا پس از سن 35 سالگی از هر سه نفر یكی در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، این آمار كه از سوی شركت فونترا ارائه شده حاصل تجزیه و تحلیل پزشكی روی اسكن‌های به دست آمده از دو میلیون و یكصد هزار شركت كننده است. بر اساس یك بررسی منطقه‌ای روی بهداشت و سلامت استخوان‌ها معلوم شد كه 50 درصد از بزرگسالان آسیایی تا رسیدن به سن 50 سالگی در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند. بنابراین گزارش در سن 25 سالگی نیز 25 درصد از آسیایی‌ها جزو گروه پرخطر از این لحاظ قرار می‌گیرند.

جو آن تود، مدیر برنامه سلامت ارشد شركت فونترا ـ آمار فوق را در اولین نشست منطقه‌ای پوكی استخوان آسیا كه از سوی انجمن بین‌المللی پوكی استخوان در سنگاپور برگزار شد، ارائه كرده است.

 به گزارش خبرگزاری شینهوا، پوكی استخوان نوعی عارضه استخوانی است كه سبب تحلیل این بافت و ترك خوردگی و شكستگی استخوان‌ها می‌شود. این روزها این بیماری مختص سالمندان نیست و حتی جوانان هم به دلیل الگوهای ناسالم زندگی در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha