كارشناسان علوم پزشكی در آمریكا هشدار دادند حتی مقادیر اندكی از ماده شیمیایی پركلرات موجود در آب آشامیدنی، سلامت نوزادان را بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد به خطر می‌اندازد.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این كارشناسان روی آب‌های شرب زیرزمینی آزمایش ‌كرده‌اند كه در چندین شهر در جنوب كالیفرنیا به تدریج به پركلرات آلوده می‌شوند.

دكتر كاریگ اشتین مائوس از اداره ارزیابی خطرات محیط زیستی برای سلامت انسان در كالیفرنیا در این رابطه اظهار كرد: آزمایشات نشان می‌دهد كه نوزادان اگر از این آب حاوی پركلرات بنوشند، احتمال بروز ضعف و اختلالات عملكردی در غده تیروئید آن‌ها تا 50 درصد تشدید می‌شود.

روزنامه‌ پرس اینتر پرایز، چاپ لس آنجلس در این باره نوشت: كاهش حتی مقادیر بسیار كمی از هورمون تیروئید در بدن می‌توانند تاثیرات منفی روی ضریب هوشی كودكان داشته باشد. غدد تیروئید در واقع هورمون‌هایی را در دوران نوزادی ترشح می‌كنند كه برای رشد مناسب مطلوب اعصاب و مغز ضروری هستند.

در این مقاله تاكید شد كه با توجه به نتایج فوق، بازبینی‌های دقیق‌تری درباره كنترل مقدار پركلرات موجود در آب شرب باید از سوی مسوولان و كارشناسان سلامت محیط زیست صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha