روانشناسان تاكید كردند: بهداشت روانی نوجوانان و جوانان با كمك بزرگسالان بهبود پیدا می‌كند.

به گزارشسلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دكتر چارلز ایمریس ـ روانشناس كانادایی ـ تاكید كرد: افراد بزرگسال باید در زمینه پیشگیری و درمان و اختلالاتی مثل اضطراب و افسردگی در نوجوانان و جوانان به آن‌ها كمك كنند.

وی با مطالعه روی 23 هزار كودك و نوجوان در شهر كانادایی «نیوبرونس ویك» دریافت كه این كودكان احساس می‌كنند به نوعی از اختلالات روانی و مشكلات احساسی یا اضطراب مبتلا هستند.

دكتر ایمریس خاطرنشان كرد: این آمار غیرقابل باور نیست، چون بین 20 تا 30 درصد از كودكان سراسر این كشور واقعا با مشكلات بهداشت روانی مواجه هستند.

به گزارش شبكه خبری سی بی اس، ایمریس تصریح كرد: كودكان ما با سطح نگران كننده‌ای از اضطراب و افسردگی زندگی می‌كنند و بزرگسالان و والدین واقعا می‌توانند در این زمینه به جوان‌ترها كمك كنند و از راه مشورت با متخصصان و درمانگرهای بهداشت روانی برای فرزندان خود شرایط آرام‌تر و سالم‌تری را به لحاظ بهداشت روانی فراهم نمایند.

همچنین دكتر ایمریس پیشنهاد می‌كند مسوولان می‌توانند فضاهای سالم و دوستانه‌ای را برای جمع شدن كودكان و نوجوانان در كنار همسالانشان ایجاد كنند كه بتوانند فعالیت‌های شاد و سودمند انجام دهند و از تلویزیون و صفحه كامپیوتر كه سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازند، جدا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha