وزیر بهداشت جزئیات اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران و استخدام 23 هزار پرستار را تشریح كرد.

به گزارش سلامت نیوز، مرضیه وحید دستجردی با بیان اینكه قانون ارتقای بهره‌وری، قانونی است كه شامل گروه پرستاری می‌شود، گفت: قشر پرستاری علاوه بر 44 ساعت كار در هفته، ده‌ها ساعت كار نیز به صورت كار اجباری انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت بازنشستگی عده‌ای از پرستاران و خارج شدن آنها از سیستم بهداشت و درمان، توسعه بیمارستان‌ها و تخت‌های جدیدالتأسیس را از جمله دلایل كار زیاد پرستاران عنوان كرد و گفت: این عوامل باعث انجام ساعات كاری بیشتر و خستگی جسمانی و روحی پرستاران می‌شد.

وی افزود: علت تصویب قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران، تقلیل ساعت‌های كاری پرستاران بود تا آنها بتوانند یك شغل بدون دغدغه داشته و خدمات كیفی بهتری را به بیماران ارائه كنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: گروه‌هایی كه از مزایای قانون ارتقای بهره‌وری بهره‌مند می‌شود شامل پرستاران، بهیاران، كمك بهیاران، ماماها، كاردان‌ها و كارشناسان اتاق عمل و كاردان‌ها و كارشناسان فوریت‌های پزشكی می‌شوند.

وی گفت: با اجرای این قانون، 24 ساعت كار در هفته تا 8 ساعت كار در هفته بر اساس سنوات و نوع خدماتی كه پرستاران بر بالین بیمار ارائه می‌دهند، كاهش می‌یابد.

وحید دستجردی افزود: علاوه بر كاهش ساعت كاری، ساعاتی كه گروه پرستاری در شیفت‌های شب و ایام غیرمتعارف كشیك می‌دهند 5/1 برابر محاسبه خواهد شد.

وی تصریح كرد: قطعاً با اجرای قانون ارتقای بهره‌وری، پرستاران با شادابی بیشتر، خدمات كیفی‌تری به بیماران ارائه خواهند كرد.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشكی با بیان اینكه تصویب قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران، كاری بی‌همتا در طول تاریخ پرستاری بوده است كه برای اجرای آن مجوز 23 هزار پرستار صادر شده است، درباره علت طولانی شدن پروسه استخدام پرستاران گفت: استخدام 23 هزار پرستار در سال 230 میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد و برای اجرای این قانون باید جوانب مختلف آن از جمله تدوین آیین‌نامه، اعتبار لازم و صدور مجوز استخدام در برنامه پنجم توسعه لحاظ می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و تاكید مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای بهره‌وری پرستاران و تأكیدات ریاست جمهوری درخصوص حمایت از قشر زحمتكش پرستاران، همكاری و تعامل خوب مجلس، به خصوص اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس و تلاش‌هایی كه در وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری صورت گرفت، معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری مجوز استخدام پرستاران را صادر كرد.

با صدور مجوز استخدام از سوی معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و بر اساس ماده 44 قانون مدیریت خدمات كشوری و پس از آگهی در روزنامه‌ها و برگزاری آزمون، 23 هزار پرستار استخدام می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha