عضو مركز تحقیقات سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم بهزیستی گفت: عوارض كلیوی، قلبی و جنسی از پیامدهای مصرف «شیشه» است زیرا این ماده خطرناك عروق تمام بدن را درگیر می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز علی فرهودیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: «شیشه» در اكثر افراد میل جنسی را افزایش نمی‌دهد بلكه یك مهارگسیختگی جنسی ایجاد می‌كند كه فرد اگر در گذشته در مورد ارتباطات خاص جنسی و پرخطر مراقبت‌‌هایی انجام می‌داد دیگر مهار خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: بیشتر پژوهش‌ها نشان می‌دهد شیشه میل جنسی را كم می‌كند اما اضطراب فرد را در ارتباطات پرخطر و بیماری‌زای جنسی كاهش می‌دهد لذا فرد فكر می‌كند میل جنسی‌اش افزایش یافته و دست به رفتارهای جنسی بیشتر و پر مخاطره‌ای می‌زند.

فرهودیان تصریح كرد: اولین عارضه مصرف شیشه شدت اعتیاد آن است كه به منطقه لذت مغزی آسیب می زند و موجب می‌شود ولع مصرف آن آن قدر شدید شود كه فرد خیلی سخت بتواند آن را كنار بگذارد.

وی با بیان اینكه علت اعتیاد شدید شیشه همین موضوع است خاطرنشان كرد: شیشه در تمام ارگان‌های بدن به دلیل اینكه عروق را درگیر می‌كند می‌تواند عواقب شدیدی از جمله سكته‌های قلبی، مغزی،‌ كلیوی، پوستی و كبدی را در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha