نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت یازدهم کارهای بزرگی در حوزه بهداشت و درمان انجام شد، گفت: این دولت بیشتر از همه دولت های گذشته در این حوزه هزینه کرد.

پزشکیان:دولت یازدهم بیش از همه دولت ها برای بهداشت و درمان هزینه کرد

سلامت نیوز:  نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت یازدهم کارهای بزرگی در حوزه بهداشت و درمان انجام شد، گفت: این دولت بیشتر از همه دولت های گذشته در این حوزه هزینه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان روز شنبه در جشنواره عمران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در گذشته مخالف طرح تحول سلامت بودم، گفت: همچنان نسبت به استمرار این طرح نگرانم، زیرا بازنگری در نحوه اجرای آن احساس می شود.
وی نگاه دولت به حوزه سلامت در راستای کاهش آلام مردم را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: 48 هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز اجرای طرح تحول سلامت با همراهی مجلس در تصویب اختصاص یک درصد از ارزش افزوده به این منظور تامین شد.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت با اشاره به اینکه در زمان دولت دهم اختصاص 10 درصد از منابع هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت مصوب شده بود، گفت: در آن دولت ریالی به این منظور تخصیص نیافت و در واقع خلاف قانون عمل شد.


وی با اشاره به سهم هفت درصدی بهداشت و درمان از تولید ناخالص داخلی گفت: بر اساس قانون و با توجه به سهم سایر حوزه ها نمی توان این سهم را افزایش داد و به نظر می رسد از طریق متناسب سازی حق بیمه دریافتی با درآمد اشخاص می توان به این حوزه کمک کرد.


پزشکیان با تاکید بر ضرورت مدیریت بهینه منابع اظهار کرد: به این ترتیب به عدالت نزدیک تر می شویم و بار بیشتری از دوش مردم برداشته می شود.
محمدحسین فرهنگی، یکی دیگر از نماینده های مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه بخش سلامت با رضایت مندی مردم رابطه مستقیم دارد، اظهارکرد: ارائه خدمات مناسب در این حوزه نیازمند فراهم کردن فضا و تجهیزات مناسب است.
در پایان این جشنواره از افرادی که به نحوی در طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همکاری داشتند اعم از خیرین، پیمانکاران، ناظرین، مشاورین، دفاتر فنی دانشگاه ها، معاونین توسعه و روسای دانشگاه ها تجلیل شد.


برپایی نمایشگاه عکسی از فعالیت های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برنامه های جنبی این جشنواره بود.
در این جشنواره از تمبر جشنواره عمران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز رونمایی شد.
دیروز و امروز 4500 مترمربع زیربنای بهداشتی، درمانی، پژوهشی و دانشجویی اجرا شده توسط این دانشگاه با حضور معاون توسعه منابع انسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همراهی پزشکیان افتتاح شد.


طرح بهسازی بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهدای تبریز، بخش همودیالیز بیمارستان مرند، مرکز سلامت شهری و روستایی شهرستان سیس و مرکز خدمات جامعه سلامت روستای خشکناب هریس از جمله طرح هایی بود که بهره برداری شد.
همچنین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و بخش دیالیز کوهورت آذر کلنگ زنی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha