یک متخصص تغذیه با تاکید بر استفاده از گروه 5 گانه مواد غذایی بویژه مواد حاوی آهن و کلسیم هنگام آلودگی هوا برای جلوگیری از جذب فلزات سنگین و سمی موجود در هوای آلوده گفت: گرسنگی موجب افزایش جذب فلزات سنگین در بدن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز دکتر نسرین امیدوار عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با  ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: در شرایط آلودگی هوا اگر بدن به مدت طولانی مواد غذایی دریافت نکرده و گرسنه باشد احتمال این که فلزات سمی موجود در هوا بیشتر جذب بدن شوند بسیار زیاد است.

وی افزود: در این شرایط افراد نباید گرسنه از منزل خارج شوند و حتما باید یک رژیم غذایی حاوی گروه 5 گانه مواد غذایی یعنی گروه نان، سبزیها، میوه‌ها، گروه گوشت و لبنیات را دریافت کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد باید مواد غذایی حاوی آهن و کلسیم را در این رژیم بگنجانند تا شاید بتوان از این طریق تا حدی از جذب مواد و فلزات سمی موجود در هوا جلوگیری کرد.

دکتر امیدوار گفت: مصرف میوه‌ها و نوشیدن مایعات فراوان نیز بسیار مفید و مناسب است. در مجموع دریافت کامل مواد غذایی موجب می‌شود که سلول‌ها حس سیری داشته باشند و کمتر مواد و فلزات سمی ناشی از آلودگی هوا را جذب و دریافت کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: البته جذب بخشی از فلزات سنگین و سمی موجود در هوای آلوده توسط سلول‌ها اجتناب ناپذیر است.

این متخصص تغذیه در خصوص تجویز و دریافت مکمل‌های حاوی آهن و کلسیم اظهار داشت: تجویز این مکمل‌ها برای سالمندان و افرادی که دچار کمبود این مواد در بدن خود هستند برای مقابله با آلودگی هوا مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha