با گذشت ماه‌ها از حضور بیمار ایدزی در اردوگاه متكدیان شهرداری اهواز، هیچ ارگانی حاضر به پذیرش این بیمار نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز، مدیر امور اجتماعی شهرداری اهواز با گلایه از دستگاه‌های ذی ربط گفت: در تاریخ 10 فروردین 89 مردی جوان به عنوان متكدی از گوشه یكی از خیابان‌های اهواز به اردوگاه متكدیان شهرداری منتقل شد.
علیرضا بایمانی با بیان اینكه وضعیت نامناسب و بیمارگونه این مرد كه به زحمت سنش به 30 سال می‌رسد، مسئولان و مددكاران اردوگاه را بر آن داشت تا نسبت به پیگیری امور درمان وی اقدام كنند، افزود: در ابتدا به دلیل بیماری پوستی شدید به بیمارستان امام خمینی ارجاع ‌و پس از آزمایشات و نمونه‌برداری و تجویز دارو از بستری نمودن وی امتناع شد.
به گفته وی، در مرحله‌ای دیگر بیمار برای ویزیت متخصص قلب به بیمارستان گلستان ارجاع شد كه دوباره عوامل بیمارستان از ویزیت وی امتناع ورزیدند.
مدیر امور اجتماعی شهرداری اهواز ادامه داد: به دلیل معلولیت این بیمار، برای پذیرش و تشكیل پرونده در بهزیستی نیز اقدام شد، اما مركز نگهداری بهزیستی به دلیل ابتلا به بیماری خاص از پذیرش وی امتناع ورزیدند، این در حالی است كه یكی از مراجع ذی‌ربط ‌‌باید این بیمار را از شهرداری تحویل می‌گرفت.
بایمانی اظهار داشت: با وجود مراجعه مسئولان اردوگاه به معاونت درمان، معاونت بهداشت و مرز مشاورزه بیماری‌های خاص، پس از انجام چند مرحله آزمایش به دلیل نبود مركز نگهداری دوباره به اردوگاه بازگردانده شد.
وی افزود: با تشدید بیماری با اورژانس 115 تماس و بیمار به بیمارستان رازی ارجاع شد كه این بیمارستان نیز پس از انجام آزمایشات از پذیرش وی امتناع كردند.
این مقام مسئول در شهرداری اهواز تصریح كرد: در حالی كه این بیمار نیاز به بستری شدن و دریافت دارو دارد هیچ یك از دستگاه‌های ذی‌ربط حاضر به پذیرش وی نیستند و با گذشت 9 ماه هیچكس فكری به حال او نكرده است.
بایمانی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق مراجع قضایی و دستور قاضی پرونده مبنی بر تحویل بیمار به بهزیستی، این سازمان در پاسخ به پرونده قاضی اظهار داشته كه به دلیل بیماری و زخم‌های عفونی امكان پذیرش وی وجود ندارد.
وی افزود: در حالی كه شهرداری امكانات نگهداری از متكدیان را تنها برای چند روز دارد، بیش از هشت ماه از این بیمار نگهداری كرده و بیم آن وجود دارد كه بیماری مهلك وی به سایر افراد حاضر در اردوگاه نیز منتقل شود، از این رو برای پیشگیری از این فاجعه باید راهكاری اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha