رئیس سازمان غذا و دارو از سازمان دامپزشکی و شیلات کشور در خواست کرد نسبت به تغذیه آبزیان در مراکز پرورش ماهی نظارت بیشتری انجام دهند.

تشویق مردم به مصرف ماهی و نظارت بیشتر بر تغذیه آبزیان

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو از سازمان دامپزشکی و شیلات کشور در خواست کرد نسبت به تغذیه آبزیان در مراکز پرورش ماهی نظارت بیشتری انجام دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رسول دیناروند گفت: در مورد آبزیان چون سرانه مصرف در کشور پایین است، همیشه مردم را به مصرف بیشتر تشویق می کنیم، تا همین قدر مصرف که وجود دارد کاهش نیابد زیرا برخی مواد مورد نیاز هستند که حتما با مصرف آبزیان تامین می شود، درست مانند شیر و لبنیات که همواره مردم را به مصرف بیشتر ترغیب می کنیم.


وی اظهار کرد: با توجه به سرانه پایین مصرف ماهی و آبزیان همواره مردم را به مصرف بیشتر آبزیان تشویق می کنیم اما واقعیت این است که به علت ضعف نظارت، برخی ماهی ها و آبزیان به علت تغذیه نامناسب حاوی مواد مضر یا فلزات سنگین هستند.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این گزارش ها، آلودگی های فلزات سنگین هم مطرح شده است، گفت: نوع آلودگی بستگی به مواد نامناسبی دارد که در غذای آبزیان وجود دارد. آنهایی که پرورشی هستند و دوره کوتاه مدت پرورش دارند، از نظر فلزات سنگین مشکلی ندارند ولی آنهایی را که از دریا می گیرند گاهی اوقات مشکل فلزات سنگین دارند.


دیناروند افزود: در حوزه غذا و سلامت مواد غذایی خام با وجود اینکه خیلی کار کرده ایم و سازمان دامپزشکی کشور جزو معتبرترین سازمان های منطقه در این زمینه است و سازمان غذا و داروی ایران نیز جزو سازمان های معتبر است و دستگاه های دیگر و وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی وظایفشان را انجام می دهند ولی باز هم خیلی راه داریم تا در حوزه سلامت مواد غذایی به وضعیت مطلوب برسیم و دولت باید دستگاه های نظارتیش را تقویت کند.


وی در پاسخ به این پرسش ایرنا که منظورتان ضعف نظارت و چندگانگی سازمان های مسئول و لزوم تشکیل یک سازمان واحد قدرتمند نظارتی در حوزه غذاست، گفت: بله، برای اینکه بتوانیم از نظر نظارتی در حوزه غذا به کشورهای موفق برسیم باید نهادهای نظارتی را ادغام کنیم و یک دستگاه قویتر تشکیل دهیم.


دیناروند در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا این سازمان قدرتمند باید بالاتر از سطح وزارت بهداشت و در سطح دولت باشد، گفت: نه، اعتقاد دارم که نباید دستگاه نظارتی در حوزه غذا از وزارت بهداشت جدا باشد. چون موضوع سلامت مردم در بین است، این مسئولیت و اختیارات باید در وزارت بهداشت باشد اما به هر حال باید نظارت را تقویت کنیم و هماهنگی دستگاه های مسئول را بیشتر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha